El fòssil, trobat a la regió del Gogo, al nord-est d'Austràlia, és una prova que les espècies antigues tenien un avançat sistema reproductiu, comparable al dels taurons actuals i les ratlles, va assegurar el director de ciències al museu de Victòria a Melbourne, John Long. "No és la primera vegada que es troba el fòssil d'un embrió amb un cordó umbilical, però aquest és l'exemple més antic d'una criatura donant a llum", va dir Long a Reuters.

Els placoderms, que són considerats "els dinosaures del mar", van dominar els oceans i els llacs de la terra durant 70 milions d'anys. Aquests animals són originaris del període devonià tardà, quan l'evolució va determinar que alguns peixos migressin a la terra. "Aquest descobriment canvia la nostra forma d'entendre l'evolució dels vertebrats", va assegurar Long.

"Això ens farà repensar l'última evolució dels vertebrats, en termes de com la reproducció ha dirigit els esdeveniments evolutius". Long afirma que se sap poc sobre la manera com la transició des de la reproducció per ous fins a la fertilització interna va afectar l'evolució de les espècies.

"El nou espècimen, notablement preservat en tres dimensions, conté un únic embrió intrauterí connectat a través de cordó umbilical mineralitzat. Una massa amorfa situada prop del cordó umbilical representa possiblement un sac vitelí cristal·litzat", van escriure els investigadors en la revista científica Nature.