Els ciutadans de l´Estat estan per sobre de la mitja de la resta d'usuaris enquestats pel que fa al canvi d'operador segons l'enquesta global de Consumidors de Telecomunicacions 2009, realitzada per IBM entre 7.722 consumidors de tot el món.

D'acord amb aquest estudi, en els últims tres anys el 46% de ciutadans de l´Estat han canviat d'operador, enfront de la mitjana del 40% de la resta dels enquestats. Per davant dels ciutadans espanyols es troben els usuaris alemanys, amb un 54%, o els suecs, amb un 47%.

En aquest sentit, els factors decisius per als ciutadans de l´Estat a l'hora de canviar d'operador són principalment el cost i les ofertes de dispositius, seguits en tercer lloc per la qualitat del servei al client.

Per al vicepresident del sector de Telecomunicacions i Mitjans d'IBM per al Sud-oest d'Europa, Mario Cavestany, en el context actual, on l'ingrés per client decreix, és bastant "qüestionable" la sostenibilitat del model de captació de clients per mitjà del subsidi de terminals.

"La nostra recomanació és que les operadores analitzin amb més detall els hàbits i les preferències del consumidor per poder adequar les seves promocions i serveis, així com per poder proporcionar una experiència d'ús d'alta qualitat", va afegir Cavestany.