Girona acull avui Comitur (congrés de comunicació i turisme en Internet), i entre les empreses assistents hi ha la gironina Porpra, creadora de WeWatchTheMatch, aplicació per a mòbil que permet trobar un local on mirar el partit de futbol que sigui, siguis on siguis.

Pensava que el Parc Científic i Tecnològic era només una forma de gastar diners en aquell temps que n'hi havia. Però Porpra hi té la seu.

En ocasions pot més la força emprenedora que els mitjans que posa l'administració. Si el Parc sobrepassa les dificultats és pels emprenedors.

WeWatchTheMatch és alguna cosa més que una embarbussament?

Un servei d'àmbit mundial. Qui en sigui usuari seu pot trobar un local on anar a veure l'esdeveniment esportiu que vulgui.

En resum: vostè estava fart de no saber on anar a veure el futbol i va voler solucionar-ho?

Realment fa cinc anys estava de viatge a Nova York i coincidia amb un Barça-Madrid. Ens el vam perdre perquè no sabíem on anar a veure'l. Amb allò al cap, fa un any i mig se'ns va encendre la bombeta de crear una aplicació que solucionés aquest problema.

És vàlid a qualsevol lloc del món?

Ens va escriure una persona que gràcies a l'aplicació va trobar un lloc on anar a veure el Barça... a Malàisia. Inclou locals que televisen els partits del Barça a Egipte, a Nigèria, a Ulan Bator (Mongòlia)... A tot el món, vaja.

Com s'arriba tan lluny?

Ens hem convertit en l'aplicació oficial del Barça. Això ha servit perquè el ritme de descàrregues de l'aplicació hagi crescut molt, l'ha donat a conèixer.

I el Barça què hi guanya?

Ofereix un servei innovador al món del futbol, un servei diferent. I transmet un valor de lideratge tecnològic.

Alguns usuaris es queixen que falta indicar per quin canal fan el partit. Es veu que no n'hi ha prou de dir a quin bar d'Ulan Bator poden anar.

En una de les aplicacions ja hem solucionat aquesta mancança. Ara un culer que sigui a Veneçuela, Lituània o Mongòlia pot saber a quin bar veure el Barça i per quin canal.

Per crear un negoci només cal obrir els ulls i veure què fa falta?

A vegades sí, però la crisi també ho dificulta. La sort és que el sector dels smartphones és un dels que encara creix. També és cert que potser en època de bonança no ens hauríem atrevit a embarcar-nos en un projecte així.

Els acusaran d'agreujar la crisi d'espectadors als estadis?

No, veure el partit a l'estadi o fer-ho al bar no té res a veure. Donem servei a gent que ja aniria al bar, som una eina per als bars del segle XXI.

Quin equip o esdeveniment reclamen més els usuaris?

El Barça, de llarg. Es va destacar ja al principi, triplicant les descàrregues dels següents, com Manchester United, Ajax o Madrid

El Barça és a l'era digital i el Real Madrid a l'analògica?

Potser el Barça tenia aquí un forat a omplir que no tenia el Madrid.

Bé, jo em referia al tipus de futbol que practiquen...

He, he. Possiblement.