L'art de la cuina de creació ha esdevingut una activitat que traspassa les fronteres dels fogons i s'ha convertit en un valor de prestigi equiparable al que associàvem a les virtuts intel·lectuals. Ja no trobem cap canal de televisió que no tingui el seu cuiner mediàtic o que no encabeixi en molts programes de la seva graella una recepta cuinada en directe. Els índexs d'audiència confirmen l'èxit d'aquesta proposta gastronòmica que també serveix per dinamitzar l'economia a través de la publicitat mig encoberta (product placement) dels productes que s'usen per cuinar. Youtube ha donat la fama a gent anònima que aprofita el moment gloriós de la cuina per guanyar-se uns diners tot mostrant unes dots culinàries a l'abast de tothom; o el cas de blocaires, com el germà de l'exjugador de bàsquet López Iturriaga, que sota el pseudònim d'El Comidista ja és una referència a les cuines de moltes llars. El que fins fa ben poc era un patrimoni custodiat per la mestressa de casa, una qüestió irrellevant per als comensals, ara és una activitat a la qual progressivament més homes que dones destinen una bona part del temps de tertúlia a intercanviar receptes. Hem d'agrair a una activitat domèstica que simbolitzava la desigualtat de la dona, el seu poder transformador social i la seva influència positiva en les relacions de gènere perquè ara saber cuinar, dominar els estris i saber moure's en el mercat són signes de prestigi i és cool.

Per això resulta almenys anacrònic que el cantautor Javier Krahe hagi estat absolt per un delicte contra els sentiments religiosos per la seva participació en un vídeo emès al 2004 sobre com cuinar un Crist per a dues persones. Del que no hi ha dubte és el mal gust de la recepta, però per això no va ser condemnat.