L'associació de comerciants Roses Comerç, a través dels informadors turístics que atenen els visitants, farà un estudi per tal de millorar el servei per a properes temporades. Recolliran les impressions dels turistes i les analitzaran per aplicar millores. També els resolen les mancances o queixes que els transmeten.

Des de principi de mes i fins a finals d'agost, dos informadors turístics recorren els carrers a peu i atenen els visitants. Els orienten i els donen les informacions que necessiten però, a més, recullen impressions, mancances, i les queixes que els fan arribar per tal de poder-les solucionar al més ràpid possible. A finals d'estiu s'analitzaran el conjunt.

El president de Roses Comerç, Miquel Gotanegra, ha explicat que aquesta actuació s'emmarca «en la voluntat de l'entitat d'anar millorant l'atenció als visitants i el servei que se'ls ofereix en la línia del camí de l'excel·lència».

El servei d'informadors turístics a peu de carrer es complementa amb el Punt d'Informació de l'Estació Nàutica Roses-Cap de Creus que es va obrir el 19 de juny on es recullen dades dels visitants per conèixer amb detall el perfil dels turistes i potenciar la promoció. El Punt d'informació, que estarà obert fins al 13 de setembre, està atès per dues persones que ofereixen atenció en anglès, francès, català i castellà. L'objectiu és facilitar informació del municipi de Roses i del seu entorn, dels associats de l'Estació Nàutica i de Roses Comerç, i comercialitzar els tiquets dels productes i activitats.