Un estudi sobre l'estació del TAV Figueres-Vilafant conclou que la infraestructura té un impacte econòmic de 5.008.604 euros. D'aquests, 3.478.197 euros són directes i la resta indirectes. Aquest és el resultat de les 990 enquestes que es van realitzar durant tot el 2015. El document posa sobre la taula també que qui més es beneficia de la seva arribada és Figueres. I és que de la despesa mitjana directa en oci que fan els viatgers que venen amb alta velocitat és de 2.800.000 euros, 2.005.000 els gasten a la capital altempordanesa.

El regidor de Promoció Econòmica, Manel Toro, diu que això posa sobre la taula la necessitat de desenvolupar el Pla Estratègic de Dinamització de la comarca i paquets turístics que, segons apunta, algunes agències de viatges ja estarien començant a comercialitzar. «Cal fer accions ràpid perquè reverteixi al territori», afirma Toro. Una altra de mancances que revela l'estudi és que l'anella Figueres-Girona està poc aprofitada bàsicament per la dificultat de connexió amb la trama urbana de la capital de l'Empordà.

Tant l'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, com la de Vilafant, Consol Cantenys, diuen que el POUM que s'està tramitant a ambdós municipis és una oportunitat per incrementar les oportunitats de la infraestructures i asseguren que fa temps que treballen estretament. Felip, a més, insisteix que el desenvolupament ha de passar necessàriament per la transformació de la zona oest, on viu la comunitat gitana.

Entre les xifres més destacades que revela, hi ha que els viatgers que venen per oci gasten un 70% en restauració. Una xifra que suposa 1.175.000 euros de despesa; 575.000 euros en cultura o 430.000 en anar de compres. També que només un 7% afirmen venir per visitar el Museu Dalí. En total, durant tot el 2015, el TAV va tenir 300.000 usuaris.