El municipi de Palafrugell compta des d'ahir amb un tram més de camí de ronda accessible per als vianants. Es tracta d'un recorregut d'uns 400 metres entre Tamariu i Aigua Xelida; concretament, entre les escales d'accés al carrer de l'Illa Blanca (a tocar de la finca de Roca Rubia), del costat de Tamariu, i les escales del carrer de l'Àvia Catalana, de la banda d'Aigua Xelida. A partir d'aquest punt, el camí de ronda torna a quedar tallat, ha comentat el regidor de Medi Ambient, Xavier Rangel, qui ha afegit que el traçat reobert fa almenys vuit anys que està tancat com a conseqüència de la perillositat que tenia per a les persones que hi puguessin circular.

El tram condicionat té, doncs, els 400 metres de llargada i un amplada entre un metre i un metre i mig. Els treballs d'arranjament, fets per l'Ajuntament de Palafrugell i el Servei de Costes i Medi Marí del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, han consistit en la neteja, desbrossament i condicionament del traçat, que es trobava molt deteriorat en tot el seu recorregut; s'han refet les escales d'accés, s'han col·locat algunes baranes i s'ha millorat en conjunt l'accessibilitat i la seguretat del camí. Ara s'està treballant en la retolació del traçat per millorar la informació sobre el terreny. La seva reobertura permet admirar uns espectaculars paisatges costaners, com ara la badia de Tamariu, S'Ajoc, Els Castellets, la coneguda popularment Punta des Quart o la Punta des Banc.

Esllavissades i pluges, ha apuntat Rangel, són alguns dels motius que van fer impracticable aquest tram de camí.

El tram reobert, però, queda tallat al punt del carrer de l'Àvia Catalana en direcció cap a Aigua Xelida. És, precisament, el punt on el 2005 s'hi va produir un accident mortal. Respecte d'aquest tram, Rangel ha manifestat que "no hi ha camí ni corriol", de manera que si es volgués prosseguir el traçat s'hauria de fer tot de nou i amb una important inversió econòmica.

En aquest sentit, el regidor ha apuntat que no hi ha cap expectativa que les administracions competents (Costes de la Generalitat i Costes de l'Estat, segons el tram) estiguin disposades a fer fortes inversions per executar un camí de nou. Rangel ha afegit que molts d'aquests trams també implicarien l'expropiació de terrenys i que, en algun cas, afecten piscines o habitacions d'immobles.

Rangel concreta que la tasca que s'està fent és trobar solucions que garanteixin la seguretat dels vianants millorant els trams de camí de ronda ja existents. Perquè la intervenció en traçats que no hi ha camí sembla impossible, més si es té en compte que en èpoques de bonança econòmica tampoc s'hi va fer res.