XAT
Ferrocarril

L´estació intermodal de Vilafant tindrà una sola planta, dues andanes per al TAV i una per al tren convencional

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

La nova estació intermodal de Vilafant tindrà una sola planta, dues andanes per als trens del TAV una per al tren convencional. Així es desprèn de les previsions d'Adif, que aquest dilluns ha adjudicat la redacció dels projectes bàsic i constructiu de l'equipament a l'empresa consultora Técnica y Proyectos S.A. per 285.597,53 euros.

ACN/DDG L'edifici de l'estació es construirà amb criteris sostenibles. Les andanes del TAV tindran 400 metres de llargada, i la del tren convencional, 250 metres. També s'habilitarà un aparcament a l'exterior del recinte amb una capacitat per a 285 vehicles i 50 motos i bicicletes.

El Ministeri de Foment ha adjudicat, a través d'Adif, la redacció dels projectes bàsic i constructiu de la nova estació intermodal del TAV i el tren convencional de Vilafant. Al nou equipament convergiran les vies de l'alta velocitat, que vindrà de Girona i des d'aquí es dirigirà a la frontera a través del tram executat per TP Ferro, i del tren convencional, que arribarà a l'espai a través de la variant del tren convencional.

Segons informa Adif, la redacció dels projectes s'ha adjudicat a una empresa consultora per un import global de 285.597,53 euros. L'ens públic també esbossa quines seran les característiques del futur edifici -que s'alçarà sobre una plataforma elevada sobre les vies- i de la zona d'andanes.

L'edifici de viatgers serà d'una sola alçada, amb un vestíbul situat a l'alçada del carrer. L'equipament comptarà amb els serveis de venda de bitllets i informació al viatger, una zona d'accés a l'andana, serveis, locals comercials i de venda automàtica i les oficines de gestió. Adif concreta que l'estació es farà amb criteris 'constructius sostenibles': la il?luminació durant el dia serà natural i s'estudiarà 'amb detall' la seva integració a l'entorn.

Altres detalls de l'edifici són que les portes d'accés seran automàtiques i comptarà amb mobiliari i senyalització fixe. Pel que fa a la zona d'andanes, l'esquema funcional de l'estació -segons concreta Adif- preveu que n'hi hagi dues per als trens del TAV i una per al convencional.

Les tres andanes tindran deu metres d'amplada, però la llargada variarà depenent dels combois que s'hi aturin. Així, per als de l'alta velocitat, les andanes tindran una llargada de 400 metres, i per al tren convencional, de 250 metres.

Les andanes tindran marquesines i paviment antilliscant, i a sota les vies hi haurà tres passos de comunicació. El projecte constructiu també haurà d'especificar si el pas de connexió entre l'edifici de l'estació de viatgers i les andanes serà superior o inferior.

A l'exterior de l'edifici, es construirà un aparcament amb una capacitat inicial de 185 places per a cotxes, i 50 més per a motos i bicicletes. Adif també concreta que es preveurà una altra zona per a l'estacionament de vehicles de transport públic, com els autocars.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas