El CSIC de Blanes no pot usar el nou laboratori per manca de material

L'edifici està construït però ningú sap quan podran tenir els elements d'investigació, valorats en 900.000 euros

 
Una de les sales d´investigació de què disposa el CSIC a Blanes.
Una de les sales d´investigació de què disposa el CSIC a Blanes. carles colomer

BLANES | DDG
El nou laboratori experimental de recerca marina que el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) ha construït a Blanes no pot començar a usar-se malgrat que l'edifici està construït des de fa mesos, com explica la Cadena Ser. El problema és que li manca el material d'investigació i cap responsable del centre té una lleugera idea de quan podran disposar de l'equipament necessari, que està valorat en 900.000 euros.
El CSIC confia que la posada en funcionament d'aquest laboratori permeti fer un salt qualitatiu als científics que treballen al Centre d'Estudis Avançats de Blanes (CEAB). Bàsicament, els permetrà realitzar recerca agafant directament l'aigua de mar per manipular-la. Així doncs, l'aigua es posarà en unes piscines i se li podran alterar les qualitats de salinitat, temperatura i altres variables.
Perquè això sigui possible ha estat necessari instal·lar una canonada d'un quilòmetre i mig de llarg i un doble sistema de bombeig per poder absorbir aigua de la cala de Sant Francesc i pujar-la, salvant un desnivell de 115 metres d'alçada fins a l'edifici de tres plantes que s'ha construït al costat de les instal·lacions actuals.
El director del centre blanenc, Daniel Martín, explica que recentment el president del CSIC, Rafael Rodrigo, va visitar les instal·lacions i es va comprometre a trobar els diners que manquen per posar en funcionament el laboratori. Martín assegura que les intencions del Consell són que el laboratori experimental estigui acabat l'any vinent però desconeix si amb la situació de crisi econòmica actual això podrà ser factible. Sobretot perquè el material a usar resulta molt car a causa que ha de resistir l'agressió de l'aigua salada.
La intenció es convertir aquest laboratori en un dels equipaments capdavanters del Consell Superior d'Investigacions Científiques. Actualment treballen al centre de Blanes un centenar de persones, entre investigadors en plantilla, científics contractats, estudiants i personal administratiu.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya