Lloret tornarà a treure a concurs la piscina que es construirà en dues fases

Primer es construirà l'equipament, els vestidors i un gimnàs i el consistori costejarà el 65% de l'obra

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Imatge virtual de la futura piscina de Lloret.<br/>
Imatge virtual de la futura piscina de Lloret.
 diari de girona

LLORET DE MAR | MARTÍ SANTIAGO
Coincidint amb la Festa de l'Esport que se celebra avui a Lloret el regidor d'aquesta àrea, Ivan Tibau (CiU), aprofitarà per anunciar que abans d'acabar l'any sortirà a concurs el plec de condicions per realitzar les obres de la futura piscina municipal. Ara fa un any el projecte va quedar desert perquè el consistori volia desenvolupar-lo en la seva totalitat i demanava a l'empresa interessada una inversió de 12 milions d'euros. A canvi, li cedia la concessió d'explotació del complex durant 25 anys.
Tenint en compte aquesta situació el govern ha optat per dividir el projecte en dues fases, la primera de la qual consisteix en la construcció de la piscina de 50 metres, els vestidors i una sala de gimnàs. La segona fase, que es desconeix quan sortirà a concurs, preveu la construcció de noves sales de fitness i una zona d'aigües semblants a les que poden trobar-se en alguns balnearis.
Els tècnics de l'Ajuntament estan valorant si el concurs d'adjudicació inclourà la construcció i explotació de la piscina o només la construcció. No es tracta d'una qüestió intranscendent, ja que l'Ajuntament invertirà 6,8 milions d'euros en el projecte -el 65% del cost total- i ha de rumiar si amb aquestes condicions li resulta convenient que una societat privada s'encarregui de gestionar un equipament del qual només haurà pagat 3,7 milions.
En tot cas, si les obres s'inicien amb la col·locació de la primera pedra entre el febrer i març de 2010 és probable que en dos anys estigui enllestida aquesta primera fase. "Més a prop que ara no l'hem tinguda mai ja que els terrenys són de Lloret i disposem de diners", manifesta Tibau.

Canvis tècnics
El fet que inicialment cap empresa mostrés interès en el concurs per fer tot el complex, valorat en 17,4 milions, ha possibilitat que aquest sigui revisat i s'hi efectuïn alguns canvis. Si en principi la fondària de la piscina havia de ser de tres metres en tota la banyera per tal de poder garantizar la realització de campionats de natació sincronitzada, ara aquesta profundiatat quedarà reduïda a dos metres i no es podran realitzar competicions d'aquesta disciplina.
Aquest canvi, que no impedirà la realització d'estades d'entrenament de natació sincronitzada, es deu al fet que resultava econòmicament insostenible poder mantenir contínuament calenta tota l'aigua que ocupa una psicina de 50 metres de llargada i tres de metres de profunditat.
Tret d'aquest canvi la resta d'aspectes tècncis es mantindran.
El regidor ha deixat entreveure que dividir la construcció d'aquest complex esportiu ha despertat l'interès d'algunes empreses per dues raons fonamentals. La primera és la menor inversió que hauràn de fer i la segona és la manca de projectes immobiliaris a causa de la crisi.
Si finalment Lloret pot adjudicar la construcció de la primera fase de la piscina, la tradicional celebració del "Primer bany de l'any" que es fa al gener haurà complert el seu objectiu. Com bé recorda Tibau, el "Primer bany de l'any" és un acte que va iniciar la ciutadania per reivindicar la creació d'una piscina al municipi que donés servei a tothom.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad