L'associació Plataforma pel Transport Públic (PTP) critica la planificació de la Generalitat per a les comarques de Girona, on -tal com afirmava ahir el seu president, Ricard Riol- consideren que no s'ha apostat per "una promoció clara del ferrocarril de proximitat, però sí cap a Barcelona". L'entitat manté les crítiques incloses en la seva al·legació al Pla territorial de Girona i segueix denunciant que, en el còmput de tot l'Estat, les estadístiques de mobilitat de la demarcació continuen essent "molt dolentes, amb el major nombre de vehicles per persona".

Per a Ricard Riol, les previsions de l'Administració catalana deixen clar que ampliar la xarxa viària és la prioritat del Govern, mentre que la ferroviària queda en segon terme. És més, va afirmar que "la xarxa prevista a Girona només està pensada per als festius" i no per als desplaçaments diaris.

El Pacte Nacional en qüestió

El president de la PTP va denunciar que "el Pacte Nacional d'Infraestructes no aposta fort per canviar això". D'aquest acord, hi ha diversos projectes que la seva associació qüestiona i un d'ells és la construcció d'una línia de tramvia que connecti l'aeroport Girona-Costa Brava amb Flaçà. Riol va reiterar que "si no es fa el TramGavarres és absurd plantejar un tramvia que només faci la cua fins a l'aeroport, una línia com aquesta no aporta res". A més, i si es confirmen les darreres informacions a les quals ha tingut accés la plataforma, l'obra encara seria menys útil si l'estació del tramvia no es construeix just davant l'aeroport sinó darrere l'aparcament -tal com podria obligar la distribució de l'espai-; en aquest cas, Ricard Riol creu que seria més adequat posar en servei un autobús fins a l'estació de tren més propera, a Riudellots de la Selva. Respecte al Pacte Nacional, Riol considera que beneficia fonamentalment Barcelona i Tarragona, però no Girona.

A part del relacionat amb els tramvies, entre els projectes qüestionats per la PTP també hi ha la variant nord de Figueres per treure el tren del centre de la ciutat. En canvi, sí que donen suport a l'ampliació de la línia costanera entre Blanes i Lloret de Mar, també prevista al Pacte Nacional d'Infraestructures signat a la tardor.