L'Empordà té un gran potencial turístic per la seva riquesa paisatgística, natural i cultural, però és necessari trencar la imatge associada de sol i platja amb la recerca de nous productes per posar en valor tots els seus recursos. Aquesta és una de les conclusions de l'estudi que els consells comarcals de l'Alt i Baix Empordà han encarregat per trobar estratègies que millorin el seu posicionament com a destí turístic. "Hem de treballar a fons per desestacionalitzar la temporada turística o tindrem dificultats per mantenir el que tenim i tirar endavant", va dir la presidenta de l'Alt Empordà, Consol Cantenys, durant la presentació.

L'estudi s'emmarca en un procés de reflexió i intercanvi d'experiències dels dos consells comarcals durant el 2009 per enfortir algunes de les estratègies turístiques que estan portant a terme de forma individualitzada. El que es vol és sumar esforços per posar en valor un territori que inclou les dues comarques i que, segons paraules del director general de Turisme del Govern, Joan Carles Vilalta, és de les primeres destinacions turístiques de Catalunya.

Pel que fa a la capacitat hotelera de l'Empordà, es pot dir que està preparat per aquest nou impuls, si bé cal que es vagi renovant. Es calcula que hi ha 27.617 llits d'hotel, 83.857 places de càmping i 1.270 places de turisme rural, que se sumen a unes 90.000 places de segona residència.