La Cambra de Comerç de Girona s'ha mostrat preocupada pel futur de Ryanair a l'aeroport gironí a partir del 2012, quan finalitzi el conveni que és vigent actualment -i que acaba a finals del 2011-, tenint en compte que l'aerolínia irlandesa començarà a operar a l'aeroport de Barcelona aquesta tardor.

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, va reconèixer en una entrevista que els vols que la companyia ofereix actualment a l'Aeroport Girona-Costa Brava es veuran afectats pel començament de les operacions de l'aerolínia a la capital catalana.

A partir de setembre, s'anul·laran alguns vols interiors, com el de Màlaga o el de Granada, a més alguns que connecten Girona amb els països nòrdics, com Noruega. També es veurà afectada la ruta Girona-Madrid, en què es diminuirà les freqüències. Així, segons dades de la Cambra, quedaran entre 170 i 180 freqüències, quan actualment n'hi ha més de 200. A més, la Cambra continua negociant per evitar que Ryanair elimini alguna ciutat de l'aerolínia. «Hem d'aconseguir omplir els avions de Girona així serà més fàcil que continuïn volant des d'aquí», va comentar.

Espadalé es va mostrar convençut que el nombre de vols baixarà el 2011 i va reconèixer, a més, que costarà molt de tornar a aconseguir la xifra de 5,5 milions de passatgers que l'aeroport va registrar el 2008. «Que Ryanair operi a Barcelona és un handicap que ens preocupa» va assegurar Espadalé. De totes maneres, va reconèixer que té confiança que els avantatges de què disposa l'aerolínia a Girona serveixin perquè en mantingui l'activitat. «Els interessa l'operativitat que oferim, poden descarregar i carregar passatgers en 30 minuts i això a Barcelona no ho podran fer», va apuntar.

Pagar pels avions en base

D'altra banda, les entitats que van signar el conveni van acordar que es pagaria a Ryanair pels avions que tingués en base. «Si té avions aquí seran vols que hauran de sortir des de Girona, i si queden avions en base, també en sortirà perjudicat pels acords del conveni», va recordar el president de la Cambra.

Espadalé va assegurar que l'alternativa també seria que entrés una altra companyia amb força a l'aeroport gironí, «una alternativa que es busca des de fa temps». «No podem tenir tots els ous al mateix paner», tot i que és complicat que entrin noves aerolínies perquè Ryanair ofereix un gran ventall d'ofertes. «Espero que si Ryanair deixa alguna destinació lliure, una altra companyia entri i ens l'ofereixi», va concloure.