El president de Spanair, Ferran Soriano, va criticar ahir que Ryanair funcioni a cop de subvenció, i sense interès pel territori. Una preocupació molt lloable, que tanmateix contrasta amb els 10 milions d'euros que la Generalitat -a través de la societat pública Avançsa- va aportar a Spanair per a l'ampliació de capital, i els altres 10 que va prestar a Fira de Barcelona perquè també participés en l'ampliació de capital. Per no parlar del préstec de 20 milions atorgat per l'Institut Català de Finances. Entre préstec i ampliacions, 40 milions.

Potser com a agraïment, Soriano va reconèixer ahir que Spanair està "interessada" a operar la ruta Girona-Madrid substituint Ryanair. Interessat, però sense gaire ganes, segons es desprèn: estan analitzant totes les rutes perquè els ho ha demanat de la Generalitat, l'aeroport de Girona i les institucions gironines, però va advertir que el model de Ryanair passa per connectar ciutats amb aeroports secundaris, fet que difereix de l'estratègia de Spanair. "El nostre objectiu és convertir l'aeroport de Barcelona en un aeroport de connexió", va reiterar.

Soriano va recordar que Spanair ja operava la ruta el 2007 i el 2008 tot i que amb pèrdues, per això s'està estudiant la forma de fer-la rendible actualment. Sobre l'actitud de Ryanair, va opinar que es tracta d'un "joc de confusió" i va considerar que és una mala idea que una companyia faci xantatge a un govern i específicament a la Generalitat, i alhora va ressaltar que l'aerolínia irlandesa no té cap compromís amb el territori, sinó que es mou per criteris de rendibilitat.