A Spanair, la companyia que s'ha compromès a oferir el vol Girona-Madrid, li interessa que l'aeroport tingui una estació del Tren d'Alta Velocitat (TAV) i el seu president, Ferran Soriano, va afirmar que construir-la «és una bona idea» perquè ajudarà l'equipament de Vilobí a ser «més atractiu per a les companyies aèries».

Ferran Soriano va ratificar les intencions de Spanair de connectar Girona amb Madrid a partir de finals de setembre o principis d'octubre, un temps que necessita per disposar d'avions i preparar els slots a Madrid.

Ryanair, «una mala idea»

Soriano no va concretar la subvenció que rebrà de la Generalitat ni tampoc la periodicitat ni la freqüència del vol que ha de suplir el que oferia Ryanair, una companyia que el president de Spanair va qüestionar assenyalant els nombrosos conflictes que té oberts amb les administracions locals dels aeroports on opera. En opinió de Soriano, "donar tot un aeroport a una companyia d'aquest tipus, que no té cap compromís amb el país, és una mala idea".

Abans d'una conferència que va pronunciar ahir al vespre al Club Girona Esade, al Parc Científic de la UdG, Ferran Soriano va remarcar que l'objectiu de Spanair és crear rutes estratègiques i fer que «Catalunya estigui ben connectada amb el món», de manera que si -va afegir- fan inversions a l'aeroport Girona-Costa Brava «no seran puntuals sinó estratègiques». El responsable de la companyia va especificar que el seu model de negoci «no és connectar aeroports secundaris i portar molts turistes», per afirmar tot seguit que «la nostra missió és fer de Girona un hub de Barcelona». A més, Soriano va opiniar que a aquesta instal·lació «li interessen aerolínies que facin una aposta per Girona i no estiguin negociant cada dos anys per quedar-s'hi». Ferrano Soriano va explicar que, per ara, Spanair no té previst crear altres rutes que operin des de Vilobí i que sí oferiran la de Madrid «si les negociacions de la Generalitat no arriben a bon port».