El cap de llista de CiU al Congrés, Jordi Xuclà, va manifestar ahir que "el Govern tripartit va rebre ?l'any 2003 un aeroport de Girona revitalitzat absolutament gràcies a l'aposta dels governs de CiU de convertir Girona en base de la companyia Ryanair". Per Xuclà "el que era bo en aquell moment s'havia de posar al dia i millorar i el govern tripartit no va moure ni un dit per canviar el model aeroportuari de Girona durant 7 anys".

Jordi Xuclà va expressar que "el gironí Joaquim Nadal i el ministre socialista José Blanco són els responsables d'obrir l'aeroport del Prat a les companyies de baix cost i així debilitar l'aeroport de Girona". A més va concretar que "l'aeroport de Barcelona mai havia d'haver apostat per aquest model de vols de baix cost -decisió que va ser presa per dos responsables socialistes: Nadal i Blanco- sinó que havia d'haver buscat grans companyies a través de l'aliança de companyies Star Alliance, de la qual participa Spanair".

Tal com va afirmar el candidat al Congrés, Convergència i Unió no aposta per l'anar tirant amb el monocultiu d'una sola compa?nyia sinó "per la diversificació i el rellançament de l'aeroport de Girona i en aquest objectiu és clau l'aposta per la construcció d'una estació d'Alta Velocitat a l'aeroport de Girona".

Xuclà considera que les obligacions que no compleix el govern socialista les assumeix la Generalitat; la redacció del projecte valorat en 500.000 euros i la construcció de l'estació amb una inversió inicial de 9 milions d'euros més una segona fase de 4 milions d'euros. "Aquesta és una aposta valenta perquè Girona juntament amb Barajas seran els dos únics aeroports de la península ibèrica amb estació d'alta velocitat", va dir.