Any 2012, any de retallades anunciades, d'ajustos i també d'encariment de serveis. Amb el so de les campanades que marcaven l'entrada a l'1 de gener, algunes tarifes automàticament es van veure incrementades. Una de les habituals en aquestes èpoques de l'any és el preu dels bitllets de tren de Renfe, tant en els serveis regionals com en els de rodalies. L'afectació a Girona és que, un any més, el cost del tiquet senzill per viatjar fins a Barcelona, per exemple, es torna a apujar. L'increment per aquest 2012 significa que el valor de connectar per via ferroviària les dues capitals de província se situï just per sota dels 10 euros. En concret, el cost d'un bitllet senzill per agafar el tren de Mitjana Distància des de l'estació de Girona i baixar a qualsevol de les tres de Barcelona és ja de 9,90 euros.

Fins al 31 de desembre, el preu del Mitjana Distància des de la capital gironina era de 9,15 euros, mentre que des de Figueres, era de 13,25 euros. A partir d'ara, des de la capital de l'Alt Empordà, el valor del viatge serà de 14,15 euros. El bitllet senzill per als trens base (o regionals) també s'incrementarà, i passarà dels 6,75 als 7,40 euros entre Girona i Barcelona; i dels 9,80 als 10,55 euros per anar des de Figueres fins a la capital catalana.

L'augment de les tarifes també afecta els abonaments de 10 viatges. Per al trajecte Girona-Barcelona, la pujada és de més de tres euros, passant dels 59,45 als 63 euros per als trens de Mitjana Distància. Entre Figueres i Barcelona, la variació és encara més elevada, ja que es passa dels 73,70 euros que es pagaven al 2011 als 79,15 que costarà aquest any.

El mensual no canvia de preu

Els únics abonaments que no han patit cap modificació de preu per aquest any han estat els de caràcter mensual, que es mantenen en els 171,55 euros des de Girona i els 229,50 des de Figueres. Aquest tipus de bitllet són nominatius i permeten dos viatges al dia, un d'anada i un altre de tornada, quan fins ara el nombre de viatges era il·limitat.

En aquest abonament, Renfe ha eliminat les diferents opcions que oferia per a les línies de mitjana distància i s'han unificat en un únic títol mensual, amb el mateix preu, que permet viatjar en qualsevol tren.

La reestructuració de l'oferta dels títols de transport s'ha fet en el marc del traspàs dels serveis Regionals a la Generalitat de Catalunya i la seva integració a Rodalies, i té com a objectiu homogeneïtzar les prestacions i condicions d'utilització de la gamma de títols dels serveis de rodalies i dels serveis de regionals, amb la finalitat d'arribar a un escenari únic de títols de transport de Rodalies de Catalunya. Segons Renfe, per a aquesta conversió "és necessari un criteri de planificació global per tal de facilitar una millor comprensió de l'oferta".

Anada i tornada en un dia

Una de les principals modificacions que s'han dut a terme per aquest 2012 en el marc de la integració amb Rodalies afecta els bitllets d'anada i tornada. Si fins ara aquests tenien una vigència de 15 dies des de la compra del bitllet, a partir de l'1 de gener aquest serà vàlid fins la finalització del servei regular del dia següent de la seva emissió.