Les noves tecnologies i les xarxes socials aplicades a la difusió ambiental seran els fils conductors de la segona edició del Congrés de Comunicació Ambiental, que se celebrarà a Girona els dies 24 i 25 de febrer.

Més de 80 professionals s'han inscrit en un congrés que comptarà amb una vintena de ponents. El primer dia es durà a terme la part més teòrica i s'exposaran diferents iniciatives innovadores en l'ús de les noves tecnologies; entre les quals l'organització ha destacat la campanya per celebrar els 50 anys de l'associació WWW/Adena, per exemple. Per al mateix divendres també s'ha previst un espai per a la tertúlia, en el qual s'establirà un diàleg en petits grups amb una especialitat en noves tecnologies.

L'objectiu de la sessió programada per dissabte serà dur a la pràctica els coneixements adquirits el dia anterior, cosa que es farà mitjançant sis tallers: dos sobre aspectes bàsics de les noves tecnologies -branding social i desenvolupament d'estratègia- i quatre de més específics -geolocalització, captació de fons, nous formats de vídeo per Internet o creativitat en espais interactius-.

El Centre per a la Sostenibilitat Territorial, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, l'associacó Limnos, la demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya, el Col·legi d'Ambientòlegs de Catalunya, l'Ajuntament de Girona i la Diputació de Girona impulsen l'organització d'aquest segon Congrés de Comunicació Ambiental.