Ni la Generalitat ni el PSC veuen cap risc que Ryanair després de la crisi de Spanair faci una aposta per agafar quota de mercat al Prat. La Generalitat, encara que no ha volgut fer una valoració oficial, assegura que el contracte garanteix la presència de Ryanair a Girona. Encara que l'exsecretari de Mobilitat, Manel Nadal, hi està d'acord, fa un matís: l'interès pel mercat espanyol podria suposar algun problema per als vols domèstics com el que uneix Girona i Madrid.

Vueling i Ryanair, aerolínies que fins ara competien amb Spanair han començat a més a prendre posicions per cobrir el forat que deixa Spanair després de la fallida, encara que totes dues tenen una estratègia comercial contraposada. Alguns dels seus principals executius van anunciar ahir els seus plans per créixer a Barcelona i, fins i tot, per incorporar part de la plantilla de Spanair.

Vueling va precisar que obriria 5 noves rutes, mentre que Ryanair assumirà la connexió amb Oviedo, que deixa vacant Spanair, encara que ha augurat més anuncis en les pròximes setmanes.

A més, l'acord amb Ryanair preveu com a prioritaris els vols que enllacin amb el nord d'Europa i amb les illes britàniques, així com mantenir l'interès pel mercat alemany i francès. Dins del mercat espanyol només es reclama mantenir el vol Girona-Madrid. Per aquest motiu, la conselleria de Territori i Sostenibilitat considera que l'ofensiva que pot llençar Ryanair per captar el mercat d'El Prat se centraria especialment en el mercat espanyol i no en els vols internacionals.

L'exsecretari de Mobilitat amb el tripartit, Manel Nadal, considera que hi ha un risc evident que "Ryanair es llenci amb força per agafar mercat al Prat i evitar el creixement d'altres companyies" i recorda que a la companyia irlandesa sempre li ha interessat anar al Prat i consolidar-se. Tanmateix, Nadal dubta que aquesta operació acabi afectant a l'aeroport de Vilobí i pensa que el prinicpal perjudicat de l'ofensiva de Ryanair seria Vueling. "Crec que els catalans, la Generalitat, les Cambres i tothom hauríem de donar suport a Vueling, que és la companyia catalana que està fent feina positiva a Barcelona".

Per això Manel Nadal considera que "a Ryanair sempe li ha interessat estar a Girona i els turistes que porta d'Anglaterra i Alemanya, perquè els interessa venir a la Costa Brava". També descarta que el vol Girona-Madrid pugui desaparèixer. Permet als gironins fer connexions internacionals que ens permeten anar pel món".