L'Oficina de Consum de la Garrotxa cada mes farà públiques les reclamacions que hagin tingut més demanda. Així, la responsable de l'Oficina, Anna Beltran, va explicar que el dubte que ha tingut més repercussió a la comarca en els darrers 2 mesos ha estat relacionat amb el tancament de la companyia aèria Spanair. En tant que a exemple, l'Oficina ha presentat una de les preguntes dels 7 usuaris que s'hi van queixar. La pregunta és "vaig comprar uns bitllets per anar a Fuerteventura a través d'una agència de viatges. Havia de volar amb Spanair, però no ho vam poder fer a causa del tancament de la companyia. He demanat a l'agència que hem torni els diners que els vaig pagar i m'han dit que reclami a Spanair. Com ho he de fer si ha tancat?".

L'Oficina del Consumidor respon que la primera reclamacio s'ha de presentar per escrit a l'agència de viatges i aquesta té un mes per respondre. També informen que fins al 14 de març hi ha temps per reclamar a l'administraciói concursal els imports pagats pels vols que no es van poder fer. Indiquen que per fer-ho s'ha d'omplir el formularu de la pàgina web www.spanair. com.

Recorden que per cancel·lació de vol hi ha dret a la devolució de l'import del bitllet (si la companyia no ha informat de la cancel·lació) i dret a indemnitzacions.