acional-II. Vuit quilòmetres desdoblats dels 110 totals. Suporta un trànsit de 16.000 a 30.000 vehicles diaris. Autovia del Pirineu (Pamploma-Jaca) 46,12 km d'autovia desdoblats. Hi passen menys de 7.000 vehicles diaris. Això demostra la importància que té Catalunya pel Govern espanyol. El Govern del PSOE abans, i ara el del PP prefereix fer quilòmetres i quilòmetres d'autovies a la resta de l'Estat que no pas a Catalunya. Ja m'explicaran de què serveix tenir un gran nombre d'autovies a l'Estat espanyol que estan pràcticament desertes pel baix trànsit que hi circula? Això demostra la pèssima planificació en infraestructures de l'Estat espanyol. Algunes d'aquestes noves vies no arriben als 10.000 vehicles diaris: per exemple, l'AP-41 entre Madrid i Toledo va tenir el 2010 un trànsit d'encara no 2.000 vehicles diaris.

No pot ser que aquesta infraestructura que ens uneix amb Europa estigui en aquest mal estat i no sigui una obra prioritària pel Govern espanyol. Això demostra la incompetència o manca de voluntat de solucionar aquest greuge per part del Ministeri de Foment per licitar i executar les obres de millora i desdoblament de la N-II, que fa anys i panys que està empantenegada.

La N-II és vital per les comarques gironines ja que el no desdoblament ni la seva millora perjudica també el desenvolupament econòmic de la demarcació de Girona. A això, hem de tenir en compte que més de la meitat dels accidents de trànsit que hi ha a la demarcació de Girona passen a la carretera Nacional II. No pot ser que els treballadors i treballadores que l'han d'utilitzar diàriament s'hi hagin de jugar la vida. La Nacional II és un forat negre. Un estudi del RACC diu que la N-II és una carretera que com a secundària estaria bé, però que en cap cas està preparada per assumir un 25% de trànsit de camions, com passa ara.

En qualsevol país de la Unió Europea, els governs utilitzen els impostos que paguen els ciutadans en la inversió pública en infraestructures. Aquí no. Aquí prefereixen invertir en carreteres que són de propietat privada, deixant als ciutadans sense alternatives per escollir si no volen o no poden utilitzar una via de pagament.

El menyspreu fet per l'Estat espanyol en els últims pressupostos de l'Estat, cap als Països Catalans, i encara més a les comarques gironines, és flagrant. S'han reduït les inversions a les nostres comarques un 56%, privant-los de les inversions necessàries per al seu desenvolupament econòmic i social. Espanya no pensa en Catalunya, això és evident.

Cal unitat d'acció de tota la societat i, en particular, de tots els partits polítics -ERC ja vam plantejar un pacte gironí en infraestuctures-, de la societat civil, de sindicats i d'entitats i associacions. No val que els partits s'omplin la boca durant les campanyes electorals parlant de les ?proeses que faran per la millora i el desdoblament de la Nacional II i quan han passat els 15 dies de campanya, se n'oblidin. Hem de fer sentir la nostra veu. A ERC ho tenim clar.