La Plataforma d'Usuaris de la línia de Renfe entre Portbou i Barcelona volen conèixer el grau de satisfacció dels viatgers que utilitzen els trens Mitja Distància, per la qual cosa han posat en marxa una enquesta que està disponible al seu web. Els resultats es transmetran als responsables del trànsit ferroviari, amb l'objectiu que millorin el servei, i als diferents grups polítics.

L'enquesta pregunta per la freqüència amb què els usuaris utilitzen el servei i, si és que ho troben necessari, en què consideren que es pot millorar. Sobre les millores possibles, la plataforma demana puntuar la conveniència de millorar el temps del viatge, el preu del bitllet, la comoditat dels trens, la informació i la transparència de les companyies responsables i la seguretat. També es qüestiona els viatgers sobre si consideren que es podria escurçar la durada del viatge, si utilitzarien el tren d'alta velocitat per anar i tornar a Barcelona o si estan conformes amb el preu de bitllets i abonaments en funció amb el servei rebut. L'enquesta continua amb preguntes sobre la devolució exprés de l'import del trajecte en cas de retards, tant per aclarir el seu grau de coneixement entre els usuaris o si algú s'ha trobat amb algun problema a l'hora de reclamar-la.

Altres qüestions tenen a veure amb propostes novedoses com la creació de vagons silenci, seguint l'exemple d'altres països; en preguntes per saber si els viatgers coneixen de qui depenen els horaris i la gestió dels trens o quin organisme consideren que hauria de gestionar el funcionament del ferrocarril a Catalunya, entre d'altres.