Creu Roja aplega més de 60.000 joguets perquè tots els nens tinguin Reis

A Girona se'n recullen més de 12.000 i l'entitat alerta que els receptors s'han duplicat en 4 anys

 
Més de 1.400 voluntaris de Creu Roja han participat en la campanya.
Més de 1.400 voluntaris de Creu Roja han participat en la campanya.  acn

BARCELONA | ACN/DDG Creu Roja Joventut ha recollit un total de 60.220 joguines perquè els nens en risc d'exclusió no es quedin sense Reis avui. La campanya compleix enguany 20 anys i ha superat les expectatives inicials, que situaven l'objectiu en 45.000 joguines. Més de 12.000 joguines les han recollit les 15 assemblees gironines participants, que proporcionaran regals a 3.764 infants de 1.631 famílies. Gràcies a la tasca de 1.425 persones voluntàries de 309 municipis catalans, 224 voluntaris en el cas de Girona, i de les donacions de particulars i empreses, 21.832 nens en situació difícil d'arreu de Catalunya podran tenir regals. Aquesta xifra és ja més del doble que fa quatre anys. En el seu primer acte com a consellera, la titular de Benestar i Família, Neus Munté, va agrair la tasca dels voluntaris i de la Creu Roja i ha situat la protecció de la infància com una prioritat de la gestió del nou Executiu català.
Per vintè any consecutiu, Creu Roja Joventut ha posat en marxa la campanya "Apropa'ns a la il·lusió! Un gest, una joguina!", amb què es busca que tots els nens que viuen a Catalunya tinguin un regal la nit de Reis. La presidenta de Creu Roja Joventut, Yolanda Gargallo, va explicar que enguany "s'han superat totes les expectatives", ja que s'han recollit més de 60.000 joguines quan l'objectiu que s'havia marcat l'organització era arribar a les 45.000. Gargallo va donar les gràcies als ciutadans i empreses que han participat anònimament. Les xifres gironines representen aproximadament la quarta part del material recollit, informa Creu Roja Girona al seu web. A més, de les 618 empreses col·laboradores, 111 són gironines.
A nivell català, s'han repartit joguines per als prop de 22.000 infants de 10.938 famílies que es troben en situació de vulnerabilitat, un 25% dels quals tenen de zero a 3 anys, el 27%, de 4 a 6 anys, el 24%, de 7 a 8 anys, el 20%, de 9 a 12 anys, i el 4% són majors de 12 anys. En l'actual context econòmic, el nombre de beneficiaris de la campanya ha augmentat en més del doble que fa 4 anys (131,62%).

Enllaços recomanats: Premis cinema