L'arribada del TAV a Girona ha refredat la recerca d'inversors locals que vulguin contribuir a fer viable l'històricament reclamat vol Girona-Madrid. Un grup d'inversors catalans ja havien començat a moure fils per recuperar la ruta i la volien posar en funcionament a principis d'aquest any, però la connexió que ofereix el tren d'alta velocitat fins a la capital espanyola, amb un trajecte de tres hores i mitja i preus de 38 euros per trajecte durant tres mesos, està resultant un entrebanc afegit a l'hora de convèncer els possibles avaladors. Tot i això, hi ha qui sí que hi veu encara una oportunitat de mercat, sobretot per una qüestió horària.

És el cas de la Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG), que ja havia donat el seu suport a la iniciativa d'aquest grup d'inversors, tot i que ahir va matisar que no ho feia amb cap contribució econòmica. Segons van recordar des de la Federació, el TAV de Girona a Madrid opera amb "horaris poc funcionals". Així, van afirmar que l'avantatge que pot oferir el vol és una connexió amb sortida de Girona a primera hora en direcció a Madrid, amb arribada coincidint amb l'inici de la jornada laboral, i de l'altra banda un connexió aèria de retorn a última hora de la tarda. Per contra, segons explicaven, el TAV circula amb horaris poc pràctics per a molts treballadors, ja que el primer tren procedent de Girona no arriba a Madrid fins les 11.10 del matí.

Així doncs, des de la FOEG consideren que l'arribada del TAV no ha de condicionar la recuperació del vol. A més, també recordaven que els preus de 38 euros per trajecte només duraran tres mesos, i que el preu real del viatge serà finalment de 128 euros, un fet que farà que l'avió, que tenia previst volar amb preus de baix cost, pugui competir amb garanties.

D'altra banda, una altra de les entitats que també havia donat el seu suport a la iniciativa privada per recuperar el Girona-Madrid, la Cambra de Comerç, no es va voler pronunciar ahir sobre l'estat de les negociacions per tornar-lo a posar en marxa ni sobre els inconvenients que pot suposar l'arribada del TAV.

Des de la Generalitat, que fa dos mesos va recordar que les negociacions estaven en fase "embrionària" i que encara era d'hora per posar una data, ahir no van voler valorar la situació actual. A més, van recordar que les negociacions rauen actualment en l'àmbit privat, i que la Generalitat de moment no hi pren part.

Tot i això, el que han assegurat fonts del sector aquesta setmana és que les negociacions es troben de moment refredades, a expectatives de veure quina competència oferirà realment el TAV.