El dia 22 de març es va publicar un article d'opinió al Diari de Girona, contra el nostre posicionament en desacord amb el fet que la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment firmessin un conveni per prohibir que els camions de més de 12 tones circulessin per la N-II entre el tram de Maçanet a la Jonquera. L'article esmentat més que una opinió era un escrit barroer i insultant d'una persona amb poc coneixement de la realitat del que passa en aquesta província i amb la N-II. En primer lloc vull puntualitzar que sóc el president de la Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona, represento l'opinió i els interessos dels associats els quals en formen part, mai dels meus propis. Així mateix quan des de la Federació enviem una nota de premsa, el meu nom no apareix enlloc perquè som tota la patronal que exposem els nostres interessos i opinions, per tant és absurd que el senyor que va escriure l'article d'opinió esmentat digui que estigui expressant els meus. Que si ho fes estaria en tot el meu dret, però mai m'amagaria darrere de la Federació perquè tinc suficient valentia i cap per fer-ho tot sol.

El senyor que va escriure l'article d'opinió deia que la Federació tenia poca "sensibilitat envers les víctimes, familiars o coneguts de les víctimes o, simplement, els milers de conductors que cada dia es juguen la vida circulant per la N-II". Un atac a la patronal i una mentida, perquè nosaltres a la nota de premsa expressàvem que enteníem el patiment dels habitants del poble de Bàscara, i que evidentment no volem que els camions passin pel mig del poble. Però és que la feina dels polítics de torn és fer desviaments per la N-II perquè sigui una carretera com cal. No prohibir que hi passin i que circulin per l'autopista.

És clar que defensem els nostres interessos econòmics, el país no està com per no fer-ho. Si la patronal no lluita per aquests, com a lobbie empresarial que som, qui ho farà? És que el senyor que ha escrit l'article d'opinió no defensa diàriament conservar el seu lloc de treball? No obstant això, s'ha tret de context el que nosaltres expressàvem, perquè dèiem que volem evitar que es tanquin més establiments d'hostaleria i que tot el sector puguem continuar sobrevivint com ho estem fent, perquè si nosaltres, que som els que resistim més aquesta crisi econòmica, si també "morim", qui quedarà?

Amb això vull fer entendre que quan es fa un article s'ha de tenir coneixement de la realitat i ser conscient que el sector turístic i amb ell el de l'hostaleria representa el 14% del PIB de Catalunya i que és un del que mantenen l'economia d'aquest país. Per tant, no el deixem morir. Ser una "via molt més agradable i segura" no és un argument de pes per convèncer ningú i menys els empresaris del sector del fet que mantindran els seus llocs de treball, sinó que és un argument poc pensat d'una persona, que com he dit abans, de poc coneixement de la realitat. El fet de ser agradable no és igual a no perdre el millor client dels empresaris del sector de l'hostaleria que tenen els establiments a peu de carretera.

Ja sabem que no s'han creat desviaments a la N-II perquè els vehicles i camions no circulin pel mig dels pobles. Però és que ja fa molt temps que la Federació i així les diferents patronals de les comarques gironines, demanem una N-II com cal. Una carretera com les que et trobes a la resta de l'Estat espanyol. Per tant, expressar que volem això ho hem de continuar fent i lluitant perquè així sigui. No hem de callar, com ens diu el senyor de l'article d'opinió, perquè "no estem davant d'un cas extraordinari". El principi d'aquest escrit ja he expressat que la nota de premsa no va ser un comunicat on jo volia defensar els meus interessos perquè aquesta mesura afectarà la Jonquera. Un argument del tot mentida i que una altra vegada demostra la falta de coneixement de la realitat del senyor que va escriure l'article d'opinió.

El passat divendres 15 de març, representants de la Generalitat van convocar una reunió pels comerciants de la Jonquera i els van explicar que aquesta mesura no afectarà al municipi, perquè els camions continuaran parant, tenint en compte que és un lloc de pas i de parada per a molts transportistes. Una realitat que com a empresari ja sabia. A la Jonquera diàriament s'aturen centenars de camions amb transportistes com a lloc on hi ha molt comerç i restauració. I seguidament, continuen el seu camí per l'autopista francesa, perquè després del Pertús molts no saben que ja no hi ha més carretera nacional. Un fet que encara que es dugui a terme aquesta mesura continuarà essent així, que fins i tot els experts ens ho afirmaven. També la Jonquera és una gran àrea d'avituallament, insubstituïble i amb extenses àrees d'aparcament que permeten que els camioners s'aturin per descansar i per situacions en què per problemes meteorològics, o per restriccions en la circulació de camions quan a França o altres països europeus no els deixen transitar. Les últimes paraules de l'escrit d'opinió que expressen que "Fins fa poc només els polítics havien quedat amb el cul a l'aire amb la problemàtica per la N-II. Veig que hi ha empresaris que també tenen ganes d'ensenyar les seves parts més nobles". És una falta greu de respecte a la meva persona i un insult, i no és més que la mostra de la falta de professionalitat i coneixement d'aquell que diu que és periodista però en realitat li falta molt camí per arribar a ser-ho.