Ja fa temps que es remarca que el turisme asiàtic, i en concret el xinès, és el que pot decantar la balança entre unes destinacions i altres. Fa temps que es remarca, però remarcar-ho no és suficient si es vol agafar aquest tren, i per aquest motiu el Patronat de Turisme Girona Costa Brava ha decidit anar fins la Xina a captar turisme d'aquell país i de tota la regió asiàtica. No qualsevol turisme, a més, sinó el de luxe, una paraula aquesta de la qual fins fa poc temps a la Xina no se'n coneixia ni tan sols el significat. Els temps han canviat, i per sort Mao no ho pot veure.

La Costa Brava es promocionarà per primera vegada a la fira asiàtica de productes turístics de luxe, que tindrà lloc a Xangai (Xina) del 3 al 6 de juny, segons va informar ahir el Patronat de Turisme de Girona. L'objectiu és donar a conèixer l'oferta de la Costa Brava i del Pirineu gironí, així com les particularitats del camp de golf PGA Catalunya.

El Patronat i el PGA Catalunya han editat materials específics en xinès, com ara un mapa i el catàleg genèric dels recursos i l'oferta turística de la destinació, el catàleg digital de golf i un catàleg de prestigi anomenat Costa Brava Highlights.

El president del Patronat de la Costa Brava, Joan Giraut, assistirà a aquesta trobada, així com el directiu del FC Barcelona Dídac Lee, nascut al municipi gironí de Figueres i fill de pares taiwanesos.

La presència de Lee s'explica perquè aquesta acció forma part de l'acord de col·laboració entre l'Agència Catalana de Turisme, el FC Barcelona i el Patronat de la Costa Brava per a la promoció turística en els mercats emergents asiàtics, amb l'objectiu d'aprofitar les sinergies existents entre totes tres entitats.

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona participa a la fira International Luxury Travel Market Asia, que té lloc a la ciutat xinesa de Xangai, en representació del conjunt de l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona. És laprimera vegada que hi participa, i pretén promocionar els productes turístics de qualitat de la Costa Brava i el Pirineu de Girona entre les principals companyies xineses d'operadors que comercialitzen paquets turístics a Europa.

La participació gironina es concreta amb un estand des del qual el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el PGA Catalunya Resort oferiran informació als visitants i mantindran un intens programa d'entrevistes amb operadors turístics xinesos.

El dimecres 5 de juny, l'Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona oferiran un sopar amb presentació de la destinació al restaurant El Willy, de Xangai, adreçat a quaranta persones, entre operadors i premsa turística del país. L'acte serà presidit pel president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Joan Giraut; pel director del Centre de Promoció Turística de Catalunya a la Xina, Antonio Li; pel cònsol espanyol a Xangai, Gonzalo Ortiz Díez-Tortosa, i pel directiu del FC Barcelona i ambaixador de la Costa Brava a la Xina, Dídac Lee.

L'acció no fa més que confirmar les previsions que a inicis de febrer realitzava el director del Patronat, Ramon Ramos, en el sentit que de cara a 2013 es posaria elpunt de mira en els multimilionaris xinesos o països encara "verges" en campanyes turístiques com són Bielorússia o Kazakhstan.

Ramon explicava aleshores que els esmentats serien països estratègics per al futur del turisme. Per això, la intenció era "avançar-se" i portar-hi els atractius de la Costa Brava i del Pirineu de Girona abans que la resta de destinacions turístiques s´hi fixin.

Concurs a la xarxa social

En aquesta línia de cooperació, del 18 al 23 de maig els guanyadors del concurs Weibo (Facebook i Twitter xinès amb 368 milions d'usuaris registrats, utilitzat pel 30 % d'usuaris d'Internet a la Xina), realitzat pel FC Barcelona i l'Agència Catalana de Turisme a la Xina, acompanyats per periodistes de la cadena CCTV Sports Channel China i de representants de Tencent (servei xinés de missatgeria instantània amb més de 170 milions d'usuaris) van visitar la Costa Brava en viatge de familiarització.

El mercat d'Àsia-Pacífic

Catalunya és la destinació líder en turisme internacional al conjunt de l'Estat i concentra més del 50% dels turistes d'Àsia-Pacífic que arriben a Espanya. El mercat emissor asiàtic és el que més està creixent a Catalunya. Països com el Japó (161.866), la Xina (103.694), Austràlia (100.000), l'Índia (30.584), Singapur (29.590) i Indonèsia (27.058) encapçalen les arribades a Catalunya, segons l'Agència Catalana de Turisme.

A Catalunya, Barcelona n'és la primera destinació, i els productes més demanats són l'oferta cultural, el shopping, el luxe i el turisme de negocis. El Patronat de Turisme pretén amb aquesta acció, si no igualar les xifres de Barcelona -tasca impossible donat el coneixement que es té arreu de la capital catalana- sí almenys augmentar notablement l'arribada de turistes d'aquella zona a les comarques de Girona.

La del Pacífic és una de les zones del món on més s'estan multiplicant els posseïdors de grans fortunes, de manera que no és casual que aquesta fira que se celebra a Xangai estigui dedicada específicament a productes de luxe.