Uns mil gironins a l'any han de fer cursos per recuperar el carnet de conduir després de quedar-se sense tots els punts. Són dades del Servei Català de Trànsit (SCT) que també informa que els conductors que només han de recuperar una part dels punts són molt menys nombrosos, principalment perquè els cursos són de pagament i amb la situació econòmica actual n'hi ha molts que opten per no fer-los i seguir circulant fins que se'ls hi esgotin tots els punts.

L'entrada en vigor del carnet per punts es va fer efectiva el juliol de 2006 i, segons referiex el SCT, el desconeixement inicial d'aquest sistema per part dels conductors i una por a perdre tots els punts van fer que el 2007 només i hagués dues persones que haguessin perdut el canret i 124 que van assistir a cursos de recuparació. Però aquesta xifra mai més ha tornat a ser assolida i només ha fet que anar en augment fins que, a partir del 2010, es va començar a superar de forma habitual el miler de gironins que es quedaven sense permís de circulació.

L'estadística és molt precisa: l'any 2008 hi havia 122 persones que havien de recuperar el permís de circulació i 353 que van realitzar cursos per recuperar alguns dels punts perduts; el 2009 eren 483 gironins els que s'havien quedat sense carnet i 650 que van haver de fer un curs per tornar a tenir més punts; l'any 2010 es va sobrepassar el llindar del miler de conductors (1.146 exactament) que havien infringit el codi de circulació i que van haver de fer formació per tornar a disposar de punts, mentre que només 548 van passar per les aules per intentar recarregar el seu carnet; l'any 2011 van ser 1.140 conductors els que es van quedar sense cap punt i 747 van haver de recuperar-ne alguns.

És a partir de l'any 2012 que la tendència disminueix i no s'arriba al miler de conductors gironins que es queden sense carnet (975), una davallada que es va tornar a notar l'any 2013 qun només 891 persones van haver d'assistir a un curs de recuperació del permís.

En declaracions a Radio Girona, el president de l'Associació d'Autoescoles de Girona, Joan Sala, diu que amb la crisi, la gent no fa el curs fins que ja no té més remei (es recuperen punts si s'està dos anys naturals sense sancions) i alerta que no és un tràmit i que suspendre obliga a fer més cursos. L'any passat, 151 conductors sense punts al carnet van haver de fer formació adicional (tornar a pagar) perquè van suspendre.

A les comarques de la província, es poden fer aquests cursos a Girona, Figueres, Olot, Sant Feliu de Guíxols, Lloret de Mar i, aviat, a Ripoll.