La vaga d'examinadors de Trànsit es manté i cada dia se suspenen 40 proves

El sindicat CSIF afirma que alerten les autoescoles dels exàmens que faran l'aturada per evitar-los molèsties

25.09.2015 | 07:27
Un motorista fent pràctiques de conduir pels carrers de Girona, en una imatge d´arxiu.

Fa vuit dies que hi ha vaga d'examinadors de Trànsit i això es tradueix que diàriament hi hagi entre 36 i 40 proves que no s'arriben a fer. La vaga està impulsada per dos sindicats i un d'ells és el del CSIF (Central Sindical Independent i de Funcionaris). Des d'aquest destaquen que a la província de Girona hi ha de mitjana nou examinadors en actiu al dia -sense comptar la gent de baixa o de vacances- i que la vaga s'està secundant entre el 65 i 70% dels professors.

Això suposa, diuen fonts sindicals, que de mitjana no es facin la quarantena de proves durant l'estona que no examinen però afirmen, desmentint el president de l'Associació d'Autoescoles de les comarques de Girona, Joan Sala, que ells alerten les autoescoles de quan no es produirà la prova perquè no hi anirà l'examinador. Asseguren que volen disculpar-se sobre les molèsties que generen als ciutadans però que sense tenir-ne cap obligació, ells alerten a les empreses que no se'ls farà el test ja que s'han de traslladar a la ciutat de Girona.

En un dia normal si tot funcionés i no hi hagués vaga els treballadors de la DGT (Direcció General de Trànsit) fan una mitjana de 100 exàmens pràctics diaris a la província. Un dels aspectes que el sindicat CSIF posa sobre la taula és que per ara la vaga és indefinida ja que després que es reunís el comitè de seguiment amb responsables de la DGT no s'ha arribat a cap compromís amb Trànsit.

Quatre demandes

Asseguren que el que reclamen i per això fan la vaga es pot resumir en quatre punts: en primer terme, demanen que la Direcció General de Trànsit anunciï el seu compromís oficial que no es privatizaran els exàmens; en segon lloc, volen que se'ls apugi el complement específic de perillositat i que es reguli després d'estar aturadades de fa 8 o 9 anys la seva negociació. Un altre punt que consideren clau és l'increment de la plantill d'examinadors perquè per temes de jubilacions i baixes no se'ls incrementen el nombre de trballadors de Trànsit i això es fa en detriment a la qualitat.

Finalment, per evitar problemes que tenen -tant en àmbit gironí com a Espanya- pel que fa a agressions verbals o físiques, demanen poder donar els resultats de l'examen pràctic també de forma telemàtica tal i com es fa amb els testos teòrics.

Segons fonts sindicals, a causa de la manca de predisposició a la negociació de les demandes per part de la Direcció General de Trànsit, la vaga es manté de forma indefinida. A escala espanyola, asseguren que durant la primera setmana -des del dia 14 de setembre- de vaga més d'11.000 exàmens no s'han pogut fer ja que segons dades del CSIF, gairebé 400 examinadors han parat.

Cal recordar que la vaga que secunden els funcionaries és parcial i indefinida de tres hores diàries -de 12 hores a 15 hores i està impulsada pel col·lectiu d'examinadors Asextra i convocada pels sindicats CSIF i CGT.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema