El RACC calcula que 500 camions passen cada dia per la travessera de Ripoll

Després de fer un estudi, qualifica de «necessària» una variant per evitar que la N-260 passi pel centre del municipi

14.11.2015 | 07:21
Una fotografia del tram de la carretera N-260 que passa just pel centre de Ripoll.

Aprovat amb bona nota per la travessera urbana de Ripoll, malgrat que caldria desviar el trànsit de vehicles pesants de la carretera. Aquesta és la recomanació del RACC, que ha analitzat el tram de la N-260 que passa pel centre de Ripoll i ha posat una nota de 66 punts sobre 100 a aquesta travessera. L'estudi ha posat de manifest que el punt feble d'aquesta carretera és el trànsit «significatiu» de vehicles pesants, ja que ha calculat que, aproximadament, més de 500 camions passen cada dia per la travessera de Ripoll.

Per aquesta raó, el RACC ha qualificat de «necessària» la construcció d'una variant per evitar que la N-260 passi just pel centre del municipi. L'estudi ha recordat que la N-260 -de titularitat de l'Estat- fa la funció d'Eix Pirinenc perquè connecta Portbou amb Sabiñánigo (Osca). Es tracta d'una via, doncs, que disposa de variants a diferents trams (com per exemple a Figueres), tot i que en el cas de Ripoll travessa la població amb un traçat estret i, per tant, no adequat per al trànsit interurbà. Per això, l'estudi ha subratllat que l'elevat trànsit de vehicles pesants provoca desperfectes al ferm d'aquest tram de carretera i un increment del nivell sonor.

L'anàlisi del RACC també ha destacat que gairebé no hi ha cap senyalització lluminosa als passos de vianants de la travessera de Ripoll. L'ampliació de voreres en algunes parts de la via, la implantació d'elements limitadors de velocitat i l'existència de carrils bici permetrien augmentar la nota d'aquesta carretera, segons el mateix estudi. Una altra millora seria incrementar la senyalització d'orientació de la via.

Ara bé, el tram de la N-260 que passa pel mig d'aquest municipi és la travessera urbana de la demarcació de Girona amb una millor nota. De les quatre carreteres gironines que el RACC ja ha analitzat els últims anys, la travessera de Ripoll és la primera del rànquing amb 66 punts, la d'Olot és la segona amb 60,5 punts, la de Celrà la tercera amb 59,5 punts i la de Bàscara tanca la classificació amb 53,5 punts. Pel que fa al rànquing de tot Catalunya (format per 17 carreteres que travessen diferents poblacions), Ripoll ocupa la segona posició, ja que Altafulla es troba al capdavant amb 78 punts.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema