El director general d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, ahir va defensar fermament que el desviament del trànsit pesant, sobretot el de llarg recorregut, de la N-II a l'autopista beneficia els camioners i rebaixa l'estrès en la circulació, que deriva en accidentalitat. Flores va negar que la mesura «criminalitzi» els transportistes i va assegurar que la seva aplicació a la N-II?a Girona ha acabat beneficiant 6.000 camioners. «Hi ha estudis que demostren que això es beneficiós i creiem que és una mesura que s'ha provat satisfactòriament a Girona i pot implementar-se perfectament, a un curt termini, a les Terres de l'Ebre», va dir Flores. Sobre l'alliberament del peatges que reclama el moviment veïnal, el director general va recordat que no s'aplica a cap territori i que és una opció que obre un llarg debat que no la fa de ràpida aplicació.

Flores va participar en una jornada de mobilitat al Campus de les Terres de l'Ebre de la URVi va mostrar el suport de la Generalitat a les peticions dels alcaldes de la N-340, després que Foment hagi posposat al gener l'aplicació del model gironí de la N-II.