França aprova el traçat del tren d'alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller

Es tracta del tram de la línia internacional del TAV, que connecta amb Girona i Figueres, que és convencional

05.02.2016 | 08:00

El 15 de desembre del 2013 es va posar en funcionament el servei de Renfe-SNCF en Cooperació que connecta, sense haver de fer transbordament, Barcelona, Girona i Figueres amb França a través de la línia del tren d'alta velocitat (TAV). Ara bé, una part del traçat francès encara és convencional, de manera que -per exemple- el temps del recorregut entre Girona i París és de gairebé 6 hores. Un temps que es preveu que es pugui escurçar quan el tram entre Perpinyà i Montpeller -que ara és convencional- sigui d'alta velocitat.

De moment, el secretari d'Estat francès de Transports, Alain Vidalies, va anunciar dimecres que el Govern francès ha aprovat el traçat per tirar endavant la línia d'alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller. Es tracta d'un tram d'uns 150 quilòmetres de longitud i es calcula que caldrà una inversió de més de 5.500 milions d'euros per la seva construcció. Malgrat tot, el vistiplau del Govern francès és només un primer pas per fer possible aquesta obra, ja que encara s'ha de declarar la utilitat pública del projecte (per rebre fons europeus).

El projecte preveu construir prop de 150 quilòmetres de vies, aptes tant per als trens de passatgers com per als de mercaderies, que són els quilòmetres de distància de Perpinyà a Montpeller. Les vies tindran una amplada d'entre 100 i 120 metres. De fet, el traçat del TAV que el Govern francès ara ha aprovat segueix (en un 70%) el projecte que s'havia plantejat fins ara per convertir el tram convencional de la línia en alta velocitat.

Entre Perpinyà i Montpeller també es preveu que hi hagi dues estacions del TAV. Una a Marsella i l'altra a Béziers. Tot i això, la línia d'alta velocitat que el Govern francès ha tirat endavant deixa fora del traçat principal la ciutat de Perpinyà. Per extensió, també n'aparta l'estació del Centre del Món (construïda, de manera expressa, per als trens del TAV). Si l'obra de la línia es desencalla, una vegada estigui finalitzada, els trens que hagin de fer parada a Perpinyà s'hauran de desviar obligatòriament per un ramal. Una situació que ara mateix no passa. Això fa que hi hagi algunes veus crítiques des del territori, que segons han publicat diversos mitjans francesos, lamenten que Perpinyà pugui quedar "oblidada".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema