Una veïna de la Vall d'en Bas de 59 anys va morir ahir en un accident de trànsit al quilòmetre 80 de la N-260a. La dona, Maria del Tura Sans Ferres, conduïa un Ford K, era natural d'Olot i des de fa un temps residia amb el seu home en una casa situada a la carretera de Sant Privat.

A les tres de la tarda, el Ford K va col·lidir frontalment amb un tot terreny, un Mitsubishi Montero, en un lloc de la carretera situat a pocs metres de la cruïlla que condueix per una banda a la carretera de les Feixes en direcció a la planta de compostatge i la Canya i per l'altra banda en pujada al barri del Morrot i al polígon del Pla de Baix.

El conductor del Mitsubishi va quedar ferit en un principi amb pronòstic greu i va ser traslladat a l'hospital Josep Trueta de Girona.

Segons les imatges del primer moment de l'accident, els dos vehicles van quedar encarats a la banda esquerra de la carretera des Sant Joan de les Abadesses. La meitat del Ford K va quedar penjada a la barana de la carretera i el Mitsubishi va quedar travessat.

El Ford K estava totalment destruït de la part de davant i el Mitsubishi tenia la major part del cop a la zona baixa de la part davantera.

Es tracta d'un tram marcat en línia continua per la qual cosa un dels dos vehicles va entrar al vial contrari. Els Mossos d'Esquadra investiguen les causes per les quals un dels dos vehicles va entrar al trajecte de l'altre.

Immediatament, els conductors que venien darrere dels vehicles accidentats es van aturar i van comunicar el sinistre als serveis d'emergències.

Quatre dotacions de bombers, cinc dels mossos d'esquadra, dues de la policia municipal d'Olot i tres ambulàncies del Servei d'Emergències Mèdiques van anar al lloc del sinistre.

El Servei d'Emergències Mèdiques va traslladar el ferit a l'hospital Josep Trueta de Girona. Per la seva part, els bombers van treballar en l'excarceració del ferit i del de Maria del Tura Sans fins al voltant de les quatre de la tarda. Mitja hora més tard, la major part de vehicles de bombers van marxar de lloc del sinistre.

Els dos vehicles van ser pujats als vehicles grua, els Mossos d'Esqudara van prendre les mesures per fer l'atestat i els serveis de carreteres van netejar els rastres de l'accident i va tenir lloc l'alçament del cadàver.

El procés va acabar al voltant de les sis de la tarda, quan quasi no hi havia llum del dia. Des d'un primer moment, els Mossos d'Esquadra van tallar els accessos a la carretera N-260a.

Es tracta d'un tram de carretera que comunica el polígon del Morrot i la carretera de Sant Joan de les Abadesses amb l'autovia A-26. Els agents van desviar el trànsit que volia entrar a Olot a partir de la rotonda de la benzinera Minguet a través de la N-260 A. El fet va provocar cues a primera hora de la tarda i després pas alternatiu fins a les 18 hores.

El lloc de l'accident ha de formar part de la futura variant d'Olot, però ara és una carretera d'un carril per banda que serveix per enllaçar un extrem d'Olot amb l'autovia A-26. Es caracteritza per una elevada densitat del trànsit ja que molts conductors el fan servir com a alternativa per entrar a Olot en hores laborals. També condueix a l'hospital comarcal i a zones de supermercats.

És una ruta curta, però amb una sinistralitat considerable en els llocs propers a les cruïlles. En aquest període de l'any el paviment és humit per causa d'estar en obaga.

Accidents en hores punta

Les hores de més sinistralitat coincideixen amb les hores punta de les entrades i sortides a la feina. També és usada per molts vehicles de transport que van a les fàbriques i tallers del Polígon del Pla de Baix, el qual és un dels més actius de la Garrotxa.