Les composicions de dos joves músics gironins resulten premiades a Ceret

L'empordanès Joan Vila Safont i el banyolí Esteve Palet Mir han rebut les distincions d'aquest any

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

Dos músics gironins, l'empordanès Joan Vila Safont i el banyolí Esteve Palet Mir, han estat premiats en els Premis de Composició Ceret-Banyoles, que convoquen els Foments de les dues ciutats, amb el suport dels respectius ajuntaments. Els premis els convoquen un any des de Banyoles, dedicats a música per a cobla, i ?l'any següent des de Ceret, dedicat exclusivament a composició de sardanes. Enguany li pertocava la convocatòria des de Ceret i s'hi van presentar un total de quinze sardanes.
El jurat compost pels gironins Àngels Alabert i Jordi Molina, a més de Joan Gibert i Roland Bessson, aquest darrer músic de la Catalunya Nord, decidien atorgar els següents premis: primer premi a la sardana El sac i la corda, presentada per Antoni Serra Oribe; segon premi per a El comte Guifré, presentada per l'empordanès Joan Vila Safont; tercer premi per a El Puigmal, composició d'Esteve Palet i Mir, de Banyoles; quart premi per a Carpe diem de Carles Raya, músic integrant de la cobla Sabadell. Aquesta peça també va rebre el premi popular, que decidien els assistents al concert que s'ha celebrat recentment a la vila de Ceret (Catalunya Nord).
Pel que fa al cinquè premi, va ser per a Jordi Moraleda i la peça Sant Jordi en el bosc de violetes.
Joan Vila, que es dedica a la pedagogía musical a l'institut Alexandre Delofeu de Figueres, ja havia estat premiat en els certamens Ceret-Banyoles en dues ocasions. L'any 2004 en la 20à. Edició, la seva obra Surrealista, per a cobla, flautes, clarinets, percussió, cor, veus blanques i orquestra de cambra, va rebre el Premi Autor Jove i l'any pasat 2008 Diabulus in musica també va rebre el Premi Joventut a Banyoles. Esteve Palet ha estat premiat tres vegades en aquest certamen, que comparteixen Banyoles i Ceret.
L'any 2002, va rebre la Menció Juvenil a Banyoles per l'obra per a cobla Mönlik; el 2004 Rapsòdia per a piano, cobla i percussió va guanyar el Premi Manel Saderra ?Puigferrer; el 2005 la sardana Els Juncants va conquerir el segon premi a Ceret. Pel que fa a la sardana premiada a Ceret, l'autor explica que "va néixer fuit d'una pujada al Puigmal".

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
Enllaços recomanats: Juegos | Proteja ahora su casa por sólo 99 €
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad