L'obra Andrei Rublev (Una panicografia), que s'estrenarà diumenge en el festival Temporada Alta, proposa una reflexió sobre el poder de la imatge i la manera com s'ha desvirtuat a la societat actual des d'un repàs a la creació del pintor dels frescos de la catedral de l'Assumpció del Kremlin.

El director del muntatge, Tomás Aragay, considera que el món actual, amb tanta presència d'imatges, l'únic que es pretén és "vendre i capturar".

"Aquí proposem una visió més reflexiva, tornar a mirar a través del passat", va dir Aragay, qui recorda que Rublev va rebre l'encàrrec de la catedral del Kremlin "en plena guerra entre tàrtars i russos i es va plantejar per què pintar icones amb les escenes tan impactants que hi havia fora". Una de les creadores i intèrprets de l'espectacle, la valenciana Sofía Asencio, analitza també la seva proposta com una anàlisi de l'actualitat des del passat i precisa que, ara, hi ha "una sobreexplotació de les imatges que provoca que perdin sentit".

Els elements amb els quals la companyia Societat Doctor Alonso treballa en aquest muntatge són la dansa, però també la pel·lícula al respecte d'Andrei Tarkovsky, projeccions de pintures i el so.

Andrei Rublev (Una panicografía) és una coproducció dels festivals Temporada Alta i Alt de Vigo i, després de l'estrena a Girona, està prevista una gira.