El consorci automobilístic nord-americà Ford va registrar un benefici net de 997 milions de dòlars (673,8 milions d'euros al canvi actual) durant el tercer trimestre del present exercici, en comparació amb les pèrdues netes de 161 milions de dòlars (108,7 milions d' euros) comptabilitzades en els mateixos mesos del 2008, ha informat avui la companyia, que va pronosticar un benefici sòlid per a 2011.

La signatura va explicar que aquesta millora del seu benefici net entre juliol i setembre és conseqüència de la seva nova gamma de productes, així com de la reducció dels seus costos estructurals i de la progressió dels resultats de Ford Credit, tot i la crisi econòmica.

El conseller delegat de la corporació de Dearborn (Michigan), Alan Mulally, va explicar que els resultats del tercer trimestre de la companyia "mostren clarament" que la firma "està fent un gran progrés" malgrat les prolongades caigudes de l'economia global.

La xifra de negoci de l'empresa en el tercer trimestre de l'any es va situar en 30.900 milions de dòlars (20.878 milions d'euros), el que es tradueix en una disminució del 2,5% si es compara amb les xifres del mateix període de l'exercici anterior.

A Europa, la corporació va comptabilitzar un benefici operatiu abans d'impostos de 193 milions de dòlars (130,4 milions d'euros) en el tercer trimestre, fet que suposa un increment del 169% respecte a les dades del mateix període de 2008, mentre que la seva xifra de negoci es va situar en 7.600 milions de dòlars (5.135 milions d'euros), un 21% menys.

La filial sueca del grup, Volvo va obtenir unes pèrdues operatives trimestrals de 135 milions de dòlars (91,2 milions d'euros), el que suposa reduir un 70% els 'números vermells' del mateix trimestre de l'any passat. Volvo, en procés de venda a la xinesa Geely, va facturar 3.000 milions de dòlars (2.027 milions d'euros), un 3,4% més.

En els nou primers mesos de 2009, la multinacional va obtenir un resultat net de 1.831 milions de dòlars (1.237 milions d'euros), en comparació amb els 'números vermells' de 8.788 milions de dòlars (5.937 milions d'euros) del mateix període de l'exercici precedent.

La xifra de negoci de Ford entre gener i setembre d'aquest exercici va assolir 82.900 milions de dòlars (56.013 milions d'euros), el que es tradueix en un retrocés del 17,1% enfront a les dades d'aquests nou mesos de 2008.

Previsions

D'altra banda, Ford, l'única de les tres grans firmes de Detroit que no es va acollir al procés de suspensió de pagaments, va anunciar la seva previsió d'obtenir una rendibilitat "sòlida" per a 2011. A més, espera obtenir beneficis en l'últim trimestre de 2009 i en el conjunt de l'any.

Per al tancament de 2009, el grup nord-americà preveu que les vendes de cotxes als Estats Units ronden els 10,6 milions d'unitats, mentre que a Europa l'estimació de la signatura es situa en 15,7 milions d'unitats, una xifra més gran de l'estimada inicialment.

A més la companyia espera obtenir uns estalvis de costos estructurals en l'àrea d'Automoció de 5.000 milions de dòlars (3.378 milions d'euros) en tot l'any 2009, alhora que preveu mantenir en Estats Units i Europa la mateixa quota de mercat que té en l'actualitat.

Per a 2010, l'empresa creu que es produirà una reducció de les vendes a Europa com a conseqüència de la finalització dels incentius directes a la compra d'automòbils i va afirmar que aquesta caiguda dels lliuraments europees podria ser major que la que es produeixi als Estats Units .