Impulsar la concessió de crèdit a petites i mitjanes empreses, així com a les famílies. Aquesta és una de les principals línies del pla comercial per aquest 2010 que Caixa Girona acaba de presentar als directius de la seva xarxa comercial. Un altre dels objectius prioritaris de Caixa Girona és la comercialització de productes parafinancers, com ara les assegurances tant de vida com generals, plans de pensions o fons d'inversió.

El president de Caixa Girona, Manel Serra, i el director general, Jordi Blanch, van coincidir a remarcar la intenció de "potenciar" els vincles i l'arrelament de l'entitat en els territoris on és present, en especial a les comarques gironines. Per això, Serra va demanar fer un esforç "d'austeritat" i adoptar mesures per optimitzar la gestió i reduir costos. A més, va animar els directius de la xarxa comercial a "reforçar els valors de Caixa Girona: la proximitat al territori i la confiança del client".

Segons va explicar Blanch, l'augment dels gestors comercials suposarà "una ampliació de la gamma de productes específics, una major proximitat al client i una personalització de l'oferta de serveis", que segons va assegurar constitueixen els eixos de l'actuació comercial a desenvolupar en els propers mesos.

Més novetats

Caixa Girona també va presentar nous productes i accions comercials, destinades als diferents segments del mercat, segons va explicar l'entitat, "amb ofertes personalitzades i adaptades a les necessitats dels particulars i les empreses". Per això, les principals campanyes previstes pels pròxims mesos, estan adreçades a col·lectius estratègics i d'important rellevància.

En aquesta línia, una novetat consistirà en l'adaptació d'algunes oficines de la xarxa actual en oficines d'empresa. També es potenciaran els serveis que s'ofereixen per web a través de l'Oficina@ 24h, amb nous productes com ara la factura electrònica. Blanch va destacar que els canvis que s'estan produint en el mercat bancari "ha fet adaptar l'acció comercial de Caixa de Girona a aquest nou marc", focalitzant-ho sobretot en les petites i mitjanes empreses. Per això el director general va remarcar que el seu objectiu "no és només captar nous clients sinó intensificar la vinculació amb els ja existents".

Política de crèdit

Pel que fa a la política de crèdit, Caixa Girona facilitarà la concessió de préstecs a les famílies i basarà la seva estratègia de finançament a la petita i mitjana empresa, als autònoms, professionals i comerços en préstecs a tipus d'interès preferent per al finançament de nous actius, necessitats de capital circulant, potenciar el comerç exterior, dinamitzar la creació de noves empreses i també a fomentar l'ús de les noves tecnologies.

Durant les sessions de presentació del Pla Comercial 2010 -realitzades a Girona i Barcelona i en què van intervenir els directius de les àrees comercials i de risc creditici- es va posar de manifest la intenció de Caixa Girona de seguir prioritzant el servei al client, amb l'objectiu d'augmentar-ne la seva vinculació i satisfacció.