L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), dependent del Ministeri de Foment, ha iniciat actuacions per investigar "possibles incompliments de la normativa europea d'operacions aèries, i la imposició de les sancions corresponents en el cas que es determini i constati l'existència d'incompliments normatius".

En una resposta escrita del Govern a una pregunta de UPyD sobre la seguretat en els vols de la companyia Ryanair, s'indica que la normativa d'operacions aèries vigent a nivell europeu determina l'obligatorietat que l'operador estableixi una política de combustible, "que almenys cobreixi uns requisits mínims recollits en la pròpia normativa".

Els esmentats requisits inclouen combustible per al rodatge a l'aeroport de sortida, per al trajecte, de contingència, per a destí alternatiu, de reserva final i extra segons requereixi el comandant. "Qualsevol política d'estalvi de combustible establerta per un operador haurà de complir almenys amb els criteris de seguretat esmentats i recollits en la normativa", va explicar l'Executiu. Recorda que la normativa de seguretat també obliga a les tripulacions a controlar el combustible en vol, i a declarar emergència quan prevegin que en les condicions del vol existents l'aterratge es produirà amb menys combustible del de reserva final. El Govern va assenyalar que en aquestes condicions de declaració d'emergència, les aeronaus encara tindrien combustible per haver volat addicionalment gairebé trenta minuts més.