Banc Sabadell ha formalitzat crèdit i inversió en start-ups per valor de 75 milions d'euros des que el 2014 va crear la unitat de negoci destinada a emprenedors tecnològics BStartup, va informar ahir l'entitat. «Les oficines especialitzades de BStartup i els equips de projectes han estat els encarregats d'identificar aquestes start-ups, que ja sumen més de 2.100 en la cartera de clients de Banc Sabadell», va explicar ahir a Barcelona Carlos Ventura, director general i director de Banca Comercial. Afegia el directiu que «aquestes empreses són analitzades mitjançant un circuit de riscos específic, perquè la seva falta d'experiència no els penalitzi» i «que les que procedeixen d'acceleradores o business angels amb les quals el banc ha signat convenis gaudeixen d'unes condicions especials». Així mateix, la unitat específica del Sabadell té una línia d'inversió per a start-ups en fases inicials, BStartup10, que fins ara seleccionava 10 projectes l'any en dues convocatòries.

A partir de l'any que ve, el procés d'inscripció estarà obert dotze mesos per guanyar flexibilitat i per «aprofitar millor les moltes oportunitats que s'obren en el dinàmic ecosistema emprenedor», assenyala el banc. Es tancaran així 10 inversions anuals de 100.000 euros en «fase llavor». A aquestes inversions se'ls sumen les que es fan en fases posteriors a través del vehicle Sabadell BStartup Venture. El 2016, Banc Sabadell ha invertit 3,1 milions d'euros en 14 start-ups, entre BStartup i BStartup Venture. La sisena edició de BStartup10, incorpora cinc noves startups a la cartera: Exoticca (agència de viatges en línia); Influencity?(plataforma de campanyes de publicitat amb influencers); Mi Cuento (plataforma multicanal que permet la personalització i venda de contes infantils); Talent Clue (plataforma SaaS que permet als reclutadors accedir a perfils amb talent; Weplan (aplicació mòbil per al control del consum de la tarifa mòbil i a trobar la tarifa més adequada al seu patró de consum). Sabadell invertirà 500.000 euros en aquestes firmes.