La conveniència i la senzillesa són dues de les principals línies de treball de BBVA. Els clients seran molt més exigents en els pròxims anys i requeriran que tots els serveis estiguin perfectament integrats al telèfon mòbil. Aquestes noves experiències passen per oferir serveis que s'anticipin a les necessitats dels clients i integrar funcionalitats per agilitar la seva navegació a través de les mateixes.

En aquest sentit, BBVA ja permet sol·licitar moneda estrangera a través de l'app i de www.bbva.es, i al mateix temps demanar torn de caixa per recollir la moneda en aquelles oficines més grans i amb major afluència de clients. D'aquesta manera, s'agilitza el procés i s'eliminen els temps d'espera.

L'operació és molt senzilla. El client només ha de fer clic a «vull fer una operació» i triar «sol·licitar moneda estrangera». Un cop dins, ha de sol·licitar el tipus de moneda i l'import que vol canviar.

Després d'aquest primer pas, només queda seleccionar l'oficina a la qual el client vol acudir per recollir l'efectiu. Per a això, s'ha d'introduir l'adreça exacta o, si no, la més propera a la ubicació del client, l'hora i confirmar la cita. Així de simple.

Millor gestió

Aquesta opció permet als clients saber per avançat quin dia i a quina hora seran atesos i gestionar millor la seva agenda personal. A més, un cop confirmada la cita, l'eina permet guardar els detalls del torn o cancel·lar-la si finalment decideix no acudir, i envia un correu electrònic recordatori amb el dia, l'hora, el codi de torn i la direcció de l'oficina a la qual s'ha registrat la cita. El client de BBVA també pot veure al seu telèfon mòbil el nivell de saturació de les oficines de l´entitat bancària.

El torn digital és una de les funcionalitats que més està creixent en ús. Els clients de l´entitat valoren amb gairebé un nou sobre deu la utilitat i eficàcia d'aquesta eina.

Precisament, l'avanç aconseguit per BBVA en aquesta i altres funcionalitats ha portat a Forrester Research a distingir l'app de BBVA com la millor de tot el món. En concret, Forrester ha destacat la intensitat i rapidesa dels avanços digitals de BBVA en els tres últims anys, a més de l'àmplia varietat de funcionalitats transaccionals i les iniciatives en màrqueting i vendes disponibles a l'app.

La banca mòbil de BBVA ha obtingut una valoració total de 87 punts sobre 100, un màxim històric en la classificació elaborada pels analistes de Forrester Research. El resultat situa a BBVA 24 punts per sobre de la mitjana mundial (63). Per Forrester, la banca mòbil de BBVA destaca per una «funcionalitat inigualable» amb una «millora extraordinària».