L'empresa Bonal ha iniciat un estudi per tal de millorar la sincronització dels semàfors a les principals vies de Girona. Per fer l'estudi, s'han col·locat uns aparells en diferents punts que serveix per calcular el trànsit de vehicles. Les dades es transferiran a l'Ajuntament, que és qui haurà d'acabar de determinar quines accions pren per millorar la mobilitat.

L'aparell amb el qual es treballa per comptar el nombre de vehicles disposa d'una caixa i un cable que va de costat a costat de carretera. Cada cotxe o moto que hi passa ha de trepitjar el cable i per tant el seu pas queda registrat. L'estudi determinarà, per exemple, quin és el moment punta de pas de vehicles en cadascuna de les carreteres. A partir d'aquí, es podrà decidir, per exemple, deixar més estona el semàfor en color verd per evitar col·lapsar la via. També es podrien decidir accions en carrers perpendiculars per reduir el flux de vehicles a la via principal. S'han posat aparells a la carretera Barcelona i al barri de Montilivi i s'aniran traslladant a altres punts del terme municipal. L'anàlisi no acabarà fins al febrer.

El regidor de Seguretat, ?Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, ha ?explicat que hi ha dues maneres ?d'afrontar la presència massiva de cotxes en una ciutat: "Una ?manera es posant obstacles per tal que la gent deixi d'agafar el cotxe. Una altra manera és tenir en compte que la gent vindrà en vehicle sí o sí i per tant se'ls ha de donar fluïdesa". ?Joan Alcalà és d'aquest segon parer.

L'estudi no costarà ni un euro a l'Ajuntament, ja que l'empresa va proposar fer aquest treball com a millora si sortia guanyadora del concurs que va fer l'anterior equip de govern per millorar el funcionament de semàfors de la ciutat.