La promoció turística de la ciutat de Girona s'està fent bé des de fa molt anys, amb la implicació del sector i de les institucions. Quan va entrar el govern de Convergència i Unió a l'Ajuntament hi havia molt camí avançat. Girona té un lloc destacat entre les petites i mitjanes ciutats europees. És una destinació cultural de referència. Gastronòmicament s'ha situat com a referent i model mundial acollint des dels millors restaurants del planeta a congressos gastronòmics de referència internacional.

S'ha fet una bona feina en restauració i posada en valor, i actualització del patrimoni arquitectònic, molt concretament amb el pla especial del Barri Vell, que ha esdevingut model de molts altres barris de ciutats de l'Estat en rehabilitació del patrimoni. La creació de l'Auditori-Palau de congressos. Aconseguir l'arribada de congressos de gran rellevància sectorial i genèrics. La divulgació de la ciutat com a destí de negocis. La desestacionalització de la temporada turística amb iniciatives com Girona tot l'any. La promoció internacional de la ciutat de la mà de les infraestructures aeroportuàries.

L'aposta dels anteriors governs per la promoció de la ciutat ha estat clarament decidida i ha tingut molt bons resultats. La inversió en turisme ha estat importantíssima i una qüestió sempre prioritària. Només cal recordar, la inversió de 200.000 euros a cada edició de Temps de Flors, a l'entorn de 310.000 euros a Temporada Alta, 80.000 euros en convenis de promoció turística, 62.000 euros en promoció del mercat d'abastaments, 30.000 euros destinats a promoció turística com a partida genèrica... A tot això, cal afegir-hi les inversions en equipaments vinculats a la indústria turística de la ciutat, com les inversions als pressupostos de l'Auditori-Palau de Congressos, amb notables resultats aconseguits i esdeveniments ja consolidats com el Fòrum Gastronòmic.

Aquestes dades són ben conegudes i el sector turístic de la ciutat coneix que els governs socialistes de la ciutat de Girona van considerar sempre que el turisme és un sector estratègic. Només, per tant, ja sigui per oblit selectiu o ignorància inexcusable, és explicable que algú afirmi que fins al darrer canvi de govern municipal no s'hagi apostat pel turisme a Girona.

De ben segur, aquesta eficient gestió s'intentarà que tingui continuïtat des de l'actual consistori. No han començat prou bé, tanmateix. La justificació d'inversions exorbitants en temps de restriccions pressupostàries generalitzades, com ara destinar 200.000 euros per a lloguer de la il·luminació nadalenca, de la qual s'haurà de justificar el retorn obtingut, no és fàcilment explicable. Omplir de llums Girona durant quinze dies i posar un gran arbre de Nadal a la plaça Catalunya no pot ser la gran aportació del nou govern a favor de la promoció. Hi ha d'haver moltes altres iniciatives de contingut a mitjà i llarg termini per garantir l'atractivitat de Girona i seguir comunicant arreu que a la nostra ciutat hi ha una oferta constant i molt interessant.

Amb una inversió molt més racional i continguda dels governs d'esquerres, Girona ha estat posicionada com a marca internacionalment. L'aposta decidida per acollir el Fòrum Gastronòmic, el Girona Temps de Flors, Temporada Alta i altres esdeveniments han respost al model de màxim impacte amb una relació pressupostària ajustada. Això és entendre el turisme com a indústria motora de la recuperació econòmica.

Si d'aquest model el primer beneficiat n'és el ciutadà, se'n convertirà en el millor ambaixador i promotor de Girona, a la vegada que repercutirà en el visitant i, en definitiva, contribuirà en la millora de l'estat del benestar de les gironines i dels gironins.