Els 42 restaurants de Girona i de l'àrea urbana esperen servir uns 6.000 menus durant la XXXII edició de la Setmana Gastronòmica gironina, que se celebrarà del 15 de març a l'1 d'abril. Els locals elaboraran menús especials maridats.

Els menús tenen uns preus que oscil·la entre els 18 i els 235 euros. El preu mitjà del menú se situa al voltant d'uns 45 euros. Es podran degustar plats per a tots els paladars, gustos i butxaques ja que entre els participants hi ha restaurants com El Celler de Can Roca, amb 3 estrelles Michelin o d'altres amb una, com el Massana de Girona i l'Aliança d'Anglès. Hi ha menús de 16 locals per sota dels 30 euros, 17 menús entre els 31 i 40 euros, 4 menús entre 41 i 50 euros i els 4 restants se situen per sobre dels 50 euros. Nou dels menús ofereixen la possibilitat de no incloure el maridatge.

La mostra és la més antiga de les que se celebren a Catalunya i a l'Estat espanyol, i està basada en el respecte per la filosofia gastronòmica de cada restaurant, apostant per plats amb ingredients siguin, en gran percentatge, produïts, cultivats o pescats a les comarques gironines, fet que s'ha inclòs en la normativa de participació per primer any

Pel que fa al total de participants, són 42; quatre més que en l'anterior edició. Hi ha deu establiments que hi participen per primera vegada: + Cub, Bescuit Maragall, Bubbles Gastrobar, Cocolino, Els Jardins de la Mercè, Indigo, La Poma, Nu, Portabellini i Ravonibus.

Una de les novetats més destacades és la campanya "Girona Escapada Gastronòmica", amb 14 restaurants que han unit sinergies amb 11 allotjaments hotelers i de turisme rural.

El president de l'Associació d'Hostaleria de Girona i Radial, Xavier Nicolazzi, va remarcar que d'un any per l'altre, diversos restaurant, alguns dels quals històrics, s'han vist obligats a tancar les portes: Albereda, Alemanys 3, El Burg, Hotel Fornells Park, Mas Batlle Paradís i Numun. Nicolazzi va emplaçar a "reflexionar sobre la precària situació econòmica de moltes Pimes del sector turístic gironí" i va assenyalar que això "ens ha de moure a invertir encara més en promoció turística i en organitzar esdeveniments de qualitat".

La regidora de Turisme i Comerç de l'Ajuntament de Girona, Coralí Cunyat, va agrair l'esforç dels establiments perquè Girona es posi "de moda", rebi visitants i afavoreixi l'activitat econòmica.