El viaducte del tren que travessa Girona a cavall de 274 o 276 (depèn de les fonts) columnes de ciment armat, al llarg de 2 quilòmetres (1,725, per ser exactes) a 5 metres d'altura, roman en el seu indret des de l'any 1973. El 7 de juliol (sant Fermí gloriós), l'alcalde Josep Bonet i Cuffí va inaugurar-lo en companyia del ministre del ram i la resta d'autoritats de l'època. L'havia projectat l'enginyer municipal, el Sr. Alfons Maria Thió i de Pol i les obres van costar 480 milions de pessetes.

Entre 1973 i 2012, l'indret de la ciutat que va de la Punxa a l'explaça d'Europa, i del carrer Rafael Masó al carrer Bisbe Sivilla ha estat una guardiola foradada per a l'erari públic de proporcions manicomials. S'hi ha urbanitzat tot un parc, amb arbres, jocs infantils, plaça d'Europa, escultures, parterres, etc. (parc Central, 1990) i aquest mateix parc s'ha destruït completament en un tres i no res (2008-2012); s'hi ha muntat una estació d'autobusos (1984) i s'ha destruït completament (2008-2012); s'han fet obres milionàries de reforma de l'estació de tren (2000) que si se soterra el tren convencional també anirà a terra; s'hi ha fet passar el TAV amb murs, túnels i estació provisional (2008-2012) per valor de més de 300 milions d'euros...

El viaducte, les baranes laterals del qual estan ostensiblement rovellades, fa 39 anys que suporta el pas de centenars, de milers, de combois ferroviaris. Vist des de peu de carrer el llarg embalum presenta esquerdes diverses. Fa una dècada s'hi va fer una reforma de canalització de les aigües plujanes. Tenint en compte, la quantitat de degoters que hi ha els dies de pluja, no degueren ser unes obres del tot completes. Fa anys que no s'hi fa res. Res de res. És un moment especialment perillós del viaducte. No s'hi fa res a l'espera d'esdeveniments i com que els esdeveniments van per llarg (per dir-ho suau) cal assegurar-ne el manteniment i la seguretat.

Qui procura pel seu manteniment? Estem segurs els ciutadans i ciutadanes transitant-hi per sota? Què hi pensa fer l'Ajuntament?