El director de l'Aeroport de Girona, Lluís Sala, aposta per "revisar" qualsevol nova inversió perquè considera que l'equipament "està fet". El pla director de l'aeroport preveu un allargament de la pista que permetrà tenir vols intercontinentals i que l'aeroport sigui capaç d'assumir 30 milions de passatgers anuals. El desenvolupament del pla està en tràmits però, segons Sala, les inversions es poden "aparcar fins quan facin falta". Sala ha recordat que les instal·lacions actuals poden assumir 8 milions de passatgers l'any i que el volum actual és molt inferior, d'uns 3 milions. "La infraestructura és excel·lent i tenim capacitat suficient per donar resposta a qualsevol oportunitat", ha afirmat Sala.

L'arribada de Ryanair a l'aeroport de Girona va obligar a posar al dia una infraestructura que gairebé estava en desús. L'any 2008 Aena va presentar el pla especial d'ampliació de l'aeroport de Girona, per començar a desenvolupar el pla director elaborat dos anys abans. Aquest pla preveu un seguit d'obres entre les quals hi ha l'allargament de la pista en 490 metres. Aquesta ampliació permetria que, amb una sola plataforma, l'aeroport de Girona absorbeixi un volum de 30 milions de passatgers anuals i pugui tenir vols intercontinentals.

La planificació de les obres es va fer d'acord amb les previsions de l'any 2008, que auguraven que l'any 2015 hi haurien 7,7 milions de passatgers a l'aeroport de Girona i que el 2025 s'arribaria a un volum de més d'11 milions. Per això, tot i que la tramitació continua endavant i s'estan fent algunes actuacions com ara expropiacions de terrenys o insonoritzacions d'habitatges propers, el director de l'Aeroport de Girona insta a "revisar" les inversions previstes tenint en compte la realitat actual.

"No es tracta de tirar enrere res, però les coses s'han de fer en el moment que sigui necessari", ha afirmat el director de l'aeroport, Lluís Sala que assegura que la infraestructura actual és "excel·lent" i està preparada per continuar creixent perquè pot assumir fins a 8 milions de passatgers l'any, més del doble dels que té actualment. L'Aeroport de Girona ha tancat el 2012 amb 2.850.000 passatgers i, segons Sala, el que es pot fer és "aparcar" el projecte i recuperar-lo "quan calgui".

El pla director encara anava més enllà i plantejava fer una segona pista. "Ara per ara parlar d'una segona pista em sembla una cosa molt llunyana", ha opinat el director de l'aeorport que ha reiterat que la infraestructura actual encara pot assumir molt més trànsit.

Segons Sala, amb les intervencions que s'han fet fins ara, l'aeroport "està fet" i "absolutament preparat per no perdre cap oportunitat que es presenti". El director assegura que no tindrien "cap problema" per acollir qualsevol nou operador que s'interessés per volar des de l'Aeroport de Girona. Lluís Sala detalla que no només és un aeroport atractiu per les tarifes que té, sinó també per l'eficiència en l'operació.

El PIF, a punt si fes falta

Entre les inversions que s'han fet en els darrers anys hi ha la del Punt d'Inspecció Fronterera (PIF) que es va obrir amb l'objectiu que les empreses de la demarcació no haguessin d'anar a altres aeroports per al trànsit de mercaderies. El PIF està inactiu des del 2009 i només va servir per exportar bolets. Lluís Sala ha assegurat que el PIF no està tancat, sinó que es pot fer servir per a càrregues de productes vegetals, per als d'origen animal també es podria fer servir el PIF però avisant amb antel·lació.

El director de l'aeroport, Lluís Sala, no creu que hagi estat una inversió inútil i assegura que es va fer en un moment "complicat" per al trànsit de mercaderies. "Jo no sóc mai partidari de tancar res, és millor conservar-lo per quan faci falta", ha afirmat Sala que conclou que el que és "important" és comptar amb la infraestructura si pot ser necessària per al futur desenvolupament econòmic del territori.