La consultora especialitzada en temes de mobilitat Intra SL ha inclòs en el seu informe sobre el trànsit a Salt, la possibilitat que diversos carrers del centre de la vila i de la zona del Veïnat puguin convertir-se en àrees verdes d’aparcament. A mes a més, l’anàlisi tampoc veuria malament un nombre més alt de places de zona blava. L’estudi forma part del dossier que la prestigiosa empresa liderada per Ole Thorson ha lliurat a l’Ajuntament, juntament amb la proposta de canviar el sentit de circulació d’una part del carrer Major.

L’informe apunta una desena de trams de vials com a possibles carrers on es podria implantar aquesta àrea de zona verda preferent d’aparcament: Àngel Guimerà, Torres i Bages, Marquès de Camps, ­Pacheco, Doctor Ferran, Ramon y Cajal, Docstor Castany, Sant Romà, Mossèn Sebastià Roig i la travessia de Santa Eugènia. En aquests punts s’aplicaria un sistema on els veïns de Salt de l’àrea centre i del Veïnat serien considerats com a preferents. Segons l’estudi això vol dir que amb una targeta de «resident» no haurien de pagar per deixar el vehicle en una plaça verda. Pel que fa als veïns de Salt fora d’aquesta zona, així com els residents en altres poblacions haurien de pagar 60 cèntims l’hora (el mateix que a la zona blava) i podrien estar-hi estacionats un màxim d’una hora i mitja.

Exclusiu per al Barri Vell

L’anàlisi de mobilitat d’Intra SL incorpora una altra modalitat de zona verda. En aquest cas seria d’«ús exclusiu per a residents» i s’implantaria en vials del Barri Vell. Es pintarien els carrers d’Isaac Albéniz, del Pintor Fortuny, de Salvat Papasseit, de Pere Bosch, Doctor Fleming, Joaquim Ravetllat, passeig Verdaguer, carrer Llarg, un tram de Sant Dionís i carrer Cardenal Vidal i Barraquer. Tots els veïns del Barri Vell serien considerats «residents» i hi podrien aparcar en aquestes places. De fet, serien exclusives per a ells. La resta de veïns de Salt i d’altres poblacions,no tindrien dret a estacionar-hi.

Més zones blaves

L’estudi de l’empresa, finalment, posa de manifest l’opció de crear també més places de zona blava, que s’afegirien a les ja existents: afectaria un tram el carrer Major (entre el Doctor Fleming i la plaça Verdaguer), així com el tram d’Àngel Guimerà (entre Miguel de Falla i Cervantes) i trams de Pere Gallostra, Prudenci Bertrana i Cervantes.

La implantació de noves places d’estacionament de pagament sempre generen rebombori a les poblacions on s’apliquen ja que, en el cas de Salt, els veïns que visquin fora de les zones on es consideren «residents» de les àrees d’aparcament podrien veure com un greuge el fet que haguessin de pagar, mentre que veurien que els del centre podrien estacionar gratuïtament. De moment, però, l’Ajuntament no s’ha pronunciat al respecte i tan sols ha anunciat que farà una consulta popular per resoldre el sentit que ha de tenir el carrer Major.