La intenció de Perpinyà de captar el públic gironí no va espantar ahir l'Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de Comarques Gironines (AGi), l'entitat que es dedica a impulsar l'aeroport de Girona-Costa Brava. El president de l'AGi i delegat de la Generalitat a Girona, Eudald Casadesús, va assegurar que es tracta de dos aeròdroms que "no es poden comparar". Segons Casadesús, "part de les connexions de Perpinyà són per enllaçar amb altres poblacions franceses". "Això és del tot normal, ja que és un aeroport de França", va afegir el delegat del Govern.

Ara bé, Casadesús va aprofitar per explicar que aquest aeròdrom del sud de França és una instal·lació que es gestiona des del territori. El fet és que Perpinyà, a diferència de Girona, disposa d'una gestió autònoma; la reivindicació que l'AGi ha fet els últims mesos a Aena. Per això, Casadesús va valorar que amb la gestió des del territori "es pot fixar el preu de les taxes i es poden donar slots (franges horàries per efectuar vols)", va afirmar el delegat del Govern català.

De fet, Casadesús va considerar que aquest anunci d'expansió de l'aeroport de Perpinyà s'ha de qualificar "en la seva justa mesura". "Estem en països en els quals existeix la competència i cadascú decideix allò que considera més oportú", va remarcar el president de l'AGi, que va manifestar que la finalitat de l'entitat que lidera és "fer els possibles perquè la davallada de passatgers" a l'aeròdrom de Girona "es remunti". Tot i això, Casadesús també va voler reiterar "el llast" que suposa "que la gestió no sigui des del territori; cosa que sí que pot fer Perpinyà".

Sense concreció amb Madrid

Pel que fa al fet que l'aeroport del sud de França oferirà un vol amb Madrid, Casadesús va aclarir que Girona "manté l'interès de recuperar aquesta ruta". Malgrat tot, el delegat de la Generalitat a Girona va avançar que "és difícil de dir" si s'acabarà concretant un acord per fer l'enllaç entre Vilobí i Madrid. Casadesús va recordar que ara "hi ha més d'un contacte" amb aerolínies, com pot ser Air Andorra, que és la darrera companyia que ha mostrat la predisposició de connectar Girona i Madrid. Tot i això, va admetre que l'existència del TAV "treu possibilitats".