Experts en neurociència es reuniran a Girona per debatre sobre salut cerebral

La ciutat acollirà el cinquè Seminari Internacional de Neurociència i Educació (ISNE), el qual preveuen que comptarà amb uns quatre-cents assistents, entre docents i professionals dels àmbits de la psicologia, la pedagogia i la medicina 

Una imatge d’arxiu del VI Seminari Internacional de Neurociència i Educació.

Una imatge d’arxiu del VI Seminari Internacional de Neurociència i Educació. / MIRTC

Experts en neurociència i psicologia de l’educació van aconsellar, durant una xerrada al Col·legi de Periodistes de Catalunya, tenir cura de la salut cerebral des d’edats primerenques per evitar patologies, millorar l’envelliment del cervell i ser més competents a la vida. 

El cinquè Seminari Internacional de Neurociència i Educació (ISNE) es portarà a terme a Girona els dies 10 i 11 de maig, aquest és organitzat pel Montessori Palau International Research and Training Center (MIRTC) i va ser presentat el passat 11 d’abril a Barcelona. Des del MIRTC, preveuen que uns 400 assistents a l’ISNE, entre docents i professionals dels àmbits de la psicologia, la pedagogia i la medicina.

Prevenir la demència

Durant l’acte de presentació el catedràtic de neurociència David Bartrés-Faz va assegurar que patologies com la demència es poden prevenir en un 40% «si cuidem el cervell des d’edats primerenques».

Bartrés-Faz també va voler recalcar que per tenir cura del cervell és necessari un sistema sanitari suficientment bo perquè tothom faci el millor per la seva salut cerebral.

D’altra banda, el catedràtic va posar èmfasi en el fet que, a més de portar hàbits saludables, també és molt important que nens i adolescents puguin fer allò que els agradi a la vida per evitar patologies com l’ansietat o la depressió i d’aquesta manera, «millorar l’envelliment del cervell en edats avançades», va sentenciar l’especialista en neurociència.

Per la seva banda, l’experta en neurociència i educació, Rosa Casafont, va destacar durant la presentació del seminari la importància de l’entorn a la salut cerebral des dels primers mesos de vida.

«Cal ensenyar joves i nens a pensar de manera saludable, és a dir, de forma més positiva, constructiva i adaptativa, que alhora, els faci més competents per la vida», ja que el cervell és singular i en un entorn canviant posa l’atenció en l’amenaça i el pensament negatiu», va indicar Casafont.

La doctora va finalitzar l’acte dient que «cal empoderar els nens amb l’exemple i afavorir que prenguin les seves pròpies decisions, que estan connectades directament amb les emocions i la salut cerebral», ja que «els pares podem ser educadors i deseducadors».

Els joves han de ser autònoms

Finalment, i en aquesta mateixa direcció, la directora del MIRTC, Ana Julià, va remarcar que «perquè els nostres nens i joves prenguin les millors decisions, han de ser tan autònoms tant com sigui possible». «Per aconseguir-ho cal un ampli coneixement d’un mateix», va concloure Julià.