L´última generació del Civic fa molt pocs mesos que és a la venda i Regió7 ja ha tingut l´oportunitat de provar-lo gràcies al seu concessionari Motor Tech.

El nou Honda Civic segueix els trets estilístics del seu antecessor que tan bons resultats comercials va tenir al mercat europeu. Fabricat al Regne Unit, manté aquest toc futurista i diferenciador que el converteix en un dels compactes amb major personalitat del mercat.

Amb un frontal molt esmolat i un gran para-xocs, vist des de davant és un vehicle agressiu i dinàmic. La insígnia de la firma ja no queda exposada en una vitrina com abans i la part inferior de la graella, pintada a contrast intenta afegir un toc jove i esportiu.

Les grans òptiques recorren tota la portalada com ja passava abans, però aquesta vegada sobresurten de la carrosseria agafant el seu propi protagonisme. Amb tecnologia LED, quan s´encenen dibuixen un C de Civic i són juntament a la lluna posterior partida els trets més personals d´aquest model.

A les unitats Executive el sostre solar panoràmic és de sèrie, el que afegeix un plus en el resultat visual. No es pot obrir, però al contrari que l´anterior Civic ara no està dividit en dues parts i permet augmentar la sensació d´amplitud i desofec.

Interior

Si per fora les formes generals es mantenen en relació a l´anterior, en el nou passa alguna cosa semblant. Al primer cop de vista semblen molt iguals i tantes llums i botons poden espantar a més d´un... però tranquil, ara tot està justament al seu lloc. Una vegada t´has familiaritzat amb els comandaments principals, tot es maneja amb rapidesa i demostra que no és necessari tenir un comandament rotatiu entre els seients per controlar les principals funcions.

La instrumentació és completa i està dividida en dues parts. A l´inferior tenim diversos punts lluminosos, el tacòmetre, els nivells de temperatura i gasolina i l´indicador de canvi de marxa òptim que ens és molt útil per tal d´economitzar i optimitzar el rendiment del motor. A la part superior estan el velocímetre, la pantalla multi-funció que informa de les dades d´equip d´àudio, ordinador, etc. i unes guies que van de color verd al blau depenent de la manera de conduir que tinguem. Aquestes només apareixen si tenim el mode Eco activat; un gadget molt interessant que un cop activitat fa que tots els elements del cotxe com l´aire condicionat o la ràdio gastin menys.

L´equip de so integra en el Pack Navegació funciona molt bé. Permet bastants regulacions, porta associat un subwoofer i té entrada de vídeo. A més, disposa del lògic navegador i la càmera de visió posterior. En cas de no instal·lar aquest pack, la càmera envia la informació a l´altra pantalla situada a la part superior.

El sistema de climatització és potser l´element que més ha canviat en relació a l´anterior. Ara és molt més senzill el seu funcionament i compta amb uns comandaments convencionals ben situats i amb la seva pròpia pantalla.

Els comandaments per els alçavidres elèctrics, miralls i el tancament centralitzat estan a la porta del conductor. Posicionats de manera molt còmode, per aconse-guir-ho s´ha modificat el disseny.

La qualitat dels plàstics utilitzats al Civic és bona en termes generals. A la taula de comandaments, la meitat superior està coberta per un encoixinat agradable al tacte i entre els seients el material és rígid però té bon aspecte.

Habitabilitat

Tant per amplada com per espai longitudinal a les places davanteres del Civic es viatja bastant bé. A les places posteriors l´espai longitudinal és correcte. Hi ha lloc suficient per tal que una persona de certa alçada no toqui amb els genolls als respatllers davanters.

Per amplada, és millor que siguin dos els ocupants, ja que no és precisament el més ample del segment i la consola central acabat de manera bastant intrusiva. Per últim, dir que l´alçada també és una mica justa degut al sostre panoràmic.

El que no tenen altres cotxes del segment i sí que té aquest Civic són els seients posteriors amb banqueta plegable. Vist també en els Jazz, és una solució molt intel·ligent que permet treure el màxim profit a l´habitacle i permet portar objectes de certa alçada que al maleter no hi tindrien cabuda de peu, com per exemple algunes plantes. Òbviament els respatllers d´aquests seients també poden reclinar-se deixant una superfície plana àmplia i aprofitable. I és que parlant de la capacitat de càrrega, l´Honda Civic és el millor del segment si ets d´aquells que sembla que viuen en una constant mudança. Per capacitat hi ha 401 litres sense comptar-hi els 76 litres addicionals en un segon fons. Un forat molt aprofitable i ideal per portar alguns objectes delicats que no han d´anar d´un costat a l´altre dins del maleter.