Nissan ha decidit reforçar encara més la seva posició de lideratge dins del sector dels crossover. L'arribada de les versions del Qashqai amb motor 1.6 dci de 130 CV i tracció All Mode 4x4 consoliden una posició preferent que la marca japonesa ja exercia anys enrere a l´època d´esplendor dels tot terreny clàssics. L'essència dels tot terreny de Nissan és la de compaginar un ús quotidià amb el gaudi de l'oci en el temps lliure. A l'hora de sortir de la rutina la tracció 4x4 és un aliat indispensable. Perquè permet sortir fora de la carretera, transcórrer per superfícies amb menys adherència i, en definitiva, aportar un toc d'aventura a la conducció. Per això, la gamma del constructor japonès té una àmplia representació de models amb tracció total, indispensable per als conductors més aventurers.

´Baby Crossover´

En contra del que sol ser habitual en el seu segment, el Juke disposa de l'opció All Mode 4x4-i TVC a més de la tradicional de tracció davantera. Les versions 4x4 disposen d'una nova suspensió del darrere multibraç acoblada al sistema All Mode 4x4 i, ara, amb sistema sensible al parell Torque Vectoring Control (TVC). El sistema All Mode 4x4-i TVC està disponible amb el propulsor 1.6 DIG-T, que combina avançades idees d'enginyeria per crear un cotxe realment esportiu i innovador.

Amb injecció directa de benzina i turbocompressor, el DIG-T és un dels cotxes més potents de la seva classe. Desenvolupa 190 CV i proporciona la resposta pròpia d'un motor de 2.5 litres amb el consum d'un bloc força més petit. Hi trobem dos nivells d'equipament, Tekna Premium i Shiro, els dos associats a una transmissió automàtica seqüencial de 6 velocitats.

Referència compacta

La gamma Nissan Qashqai incorpora les versions All Mode 4x4 amb la motorització 1.6 dCi de 130 CV. Des de fa uns mesos, tant el Nissan Qashqaii com el seu germà de set places, el Qashqai+2, estan disponibles amb aquest nou motor desenvolupat conjuntament amb Renault, soci de Nissan a l'Aliança, i que ha suposat una inversió de 320 milions d'euros. Es tracta d'un propulsor dièsel d'injecció directa de 1.598 cc que, seguint la política de la marca de reduir la cilindrada dels seus motors sense que això afecti el seu rendiment, ofereix el consum i les emissions de CO2 pròpies d'un 1.6, però amb unes xifres de potència i parell habituals en un motor de 2 litres.

Amb 130 CV i el sistema Stop & Start de sèrie, aquest motor és el dièsel més potent del món en la seva cilindrada, i la sevai mpressionant xifra de parell de 320 Nm (equivalent a la del motor 2.0 al qual substitueix), s'aconsegueix a tan sols 1.750 rpm, amb el 80 % del total disponible, des de només 1.500 rpm. Aquesta millora en les prestacions no s'ha aconseguit a costa del medi ambient, ja que el seu consum mitjà és el 24 % inferior al del 2.0 dCi.

El sistema All-Mode 4x4 permet una conducció més segura i relaxada gràcies a una electrònica avançada que s'encarrega de tot el referent a la tracció. A més del nou motor 1.6 dCi de 130 CV, aquest sistema també està associat als 2.0 dCi de gasolina i 140 CV i el 2.0 dCi de 150 CV amb transmissió automàtica.

Alternativa Premium

El Murano és el tercer pilar de la gamma crossover 4x4 de Nissan, i completa per dalt l'oferta del Juke i el Qashqai. Molt popular en nombrosos mercats europeus, i especialment a Rússia, l'arribada, per primera vegada, d'una versió dièsel el 2010 va multiplicar-ne les vendes. El motor dièsel 2.5 dCi, específicament configurat per al mercat europeu amb una significativa intervenció dels enginyers del Centre Tècnic de Nissan Europa (NTCE), acapara el 90 % de les vendes en el vell continent. Acoblada a una caixa de canvis automàtica de sis relacions amb Control Adaptatiu, la unitat de quatre cilindres ofereix 190 CV i 450 Nm de parell a tan sols 2.000 rpm. Les emissions de CO2 són de 210 g/km, mentre que el consum mitjà és de 8 litres. També està disponible amb el suau i potent propulsor de benzina 3.5 V6 de 256 CV.