Amb una nova estructura i una posició més baixa, aquest component nouvingut de la gamma nipona reflecteix la passió per crear vehicles més atractius i dinàmics, mantenint la reputació consolidada de qualitat, durabilitat i fiabilitat de la marca. En aquesta direcció, l'equip d'enginyers s'ha centrat en la gestió del pes, el disseny del xassís, l'optimització de l'estructura i la millora del motor.

El resultat és el nou Auris: més lleuger, més dinàmic, més ben equipat i més econòmic de mantenir que mai. El seu disseny s´ha afilat per mostrar una imatge més contundent i esportiva, i el cotxe també presenta unes millors qualitats dinàmiques, un interior de més qualitat i millores en l'eficiència de combustible, fins i tot en el model insígnia, el Full Hybrid. S´espera que una tercera part de les vendes del nou Auris a Europa siguin del model híbrid, una altra tercera part de dièsel i el terç restant de benzina.

Això no només demostra l'àmplia varietat d'opcions que ofereix aquesta gamma als clients, sinó també que el sistema híbrid combinat Full Hybrid és una proposta real per al gran públic, a l'abast de la gran majoria de compradors.

Amb unes emissions líders en la seva categoria, de només 87 gr/km, i pràcticament sense emissions de NOx ni partícules, el nou Auris Hybrid ofereix altres importants avantatges, com per exemple en l´apartat del cost de manteniment, que ha disminuït pels beneficis fiscals i les ajudes públiques disponibles en molts països europeus i a les despeses inferiors de reparació i manteniment del vehicle.

La gamma del nou Auris s'estructura, de moment, a l´entorn d'una única motorització benzina de 130 CV, dues alternatives dièsel de 90 i 120 CV, i la ja esmentada híbrida benzina i elèctrica. En matèria de nivells d'acabat i equipament, la gamma compacta nipona té les variants Active, Live i Advance.